تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

هفته فیلم ایران در ژاپن آغاز شد

هفته فیلم ایران گرامیداشت نودمین سالگرد روابط ایران و ژاپن از امروز سه شنبه در سالن اکاساکای توکیو آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.
هفته فیلم ایران در ژاپن آغاز شد

رویداد۲۴ هفته فیلم ایران در توکیو از سوی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و با همکاری شهرداری میناتاکوی توکیو و حمایت و پشتیبانی اداره کل همکاری های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.
در این برنامه که با «جشنواره صلح و دوستی» ژاپن گرامیداشت سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی همزمان شده است 7 فیلم سینمایی، مستند و انیمیشن شامل فصل نرگس، مبارک (انیمیشن)، شرقی (مستند زندگینامه پروفسور ایزوتسو) دلبری، بادیگارد، کفش هایم کو و پری دریایی به نمایش در خواهند آمد.
مراسم افتتاحیه این جشنواره ظهر امروز با حضور افزون بر 200 نفر از شخصیت های فرهنگی، علمی و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی برگزار شد.
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاحیه این جشنواره ضمن تشکر از مساعدت و همکاری سفیر ایران در ژاپن، شهرداری میناتاکو و اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این برنامه با جشنواره صلح و دوستی که به احترام کشته شدگان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی برگزار شده همزمان شده است.
حسین دیوسالار افزود: با وقوع انقلاب اسلامی تمامی عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران دستخوش تحولات شد و موضوعات فرهنگی از جمله سینما نیز در زمینه های کیفی، کمی، توجه به ارزش ها و آموزه های دینی و اسلامی و گرایش های معناگرایانه تحولات فراوانی را شاهد بوده است.
او گفت: به راستی می توان سینمای بعد از انقلاب را سینمایی دارای مفاهیم ارزشی، انسانی و صلح و دوستی دانست که در جهت ایجاد رشد و تعالی مردم و جامعه گام بر می دارد.
وی با اشاره به نقش برخی رسانه ها در القا چهره ای غیرمنصفانه و غیر واقعی از ایران که بسیاری از ناظران و محققان ژاپنی نیز به غیر واقعی بودن آن اذعان دارند افزود: فیلم و سینما و فعالیت های متنوع فرهنگی میان دو ملت بزرگ ایران و ژاپن، می تواند نقش بسیار ارزنده ای در ارائه شناخت بهتر میان دو کشور تاثیرگذار شرق و غرب آسیا فراهم نماید.
دیوسالار اظهار امیدواری کرد این برنامه زمینه مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر دو ملت بزرگ ایران و ژاپن را فراهم نماید.
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اشاره به اینکه هفته فیلم ایران هر روز در چهار سانس برگزار می شود گفت: در نخستین روز این هفته علاوه بر اینکه فیلم های 'فصل نرگس'، 'بادیگارد' و 'مبارک' نمایش داده می شوند فیلم مستند شرقی در خصوص پروفسور 'ایزوتسو' نیز اکران می شود.
به گفته وی در روز دوم این هفته نیز فیلم های دلبری، مبارک، پری دریایی، فصل نرگس و کفش‌هایم کو نمایش داده می شوند.
دیوسالار تصریح کرد در آخرین روز این هفته نیز سه فیلم مستند شرقی، کفش‌هایم کو و بادیگارد نمایش داده می شوند.
در حاشیه هفته فیلم ایران در ژاپن، نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان