تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
نمابنده گلپایگان و خوانسار:

تجمعات جنبه ساختارشکنانه نداشت/ مردم نسبت به وضعیت اقتصادی انتقاد دارند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود اعتراض دارند.عدم هماهنگی و انسجام در بین بخش های اقتصادی کشور سبب ایجاد وصعیت اقتصادی کنونی شده است.

تجمعات جنبه ساختارشکنانه نداشت/ مردم نسبت به وضعیت اقتصادی انتقاد دارند

رویداد۲۴علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تجمعات شکل گرفته در روزهای اخیر بیان کرد: این تجمعات از باب معیشتی و اقصادی در کشور رخ داده است و مردم نسبت به وضعیت موجود ناراصی هستند که در این زمینه هم دولت و هم مجلس مقصر است که تدابیر لازم را در زمان معینی نیندیشیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که شاهد آشفتگی در بازار ارز و سکه هستیم و نقدینگی نیز در کشور سیال می‌شود شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم و تاثیر مستقیم آن بر روی معیشت مردم هستیم. مستاجرین زمانی که برای تمدید قرار داد مراجعه می‌کنند با اجاره‌ای دو برابر سال قبل مواجه می‌شوند و قیمت خیلی از کالاها افزایش یافته است در حالی که خیلی از کالاها اصلا ارتباطی به دلار ندارند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس تصریح کرد: باید بر روی قیمت کالا ها نظارت شود و آن‌ها را کنترل کرد. بازار سکه و ارز نیز باید مدیریت شود. تشکیل بازار ثانویه می‌تواند مشکل ارز را کنترل کند. مردم انتطار دارند مجلس و دولت به داد آن‌ها برسد. ما نیز به طور ویژه در مجلس پیگیر این موضوع هستیم. تجمعات جنبه ساختارشکنانه نداشت و مردم نسبت به وضعیت معیشتی اعتراض دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فوایدی که برجام می‌توانست برای ما به دنبال داشته باشد این بود که می‌توانستیم با دنیا همان طور که مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام نیز بر آن تاکید دارند، تعامل سازنده داشته باشیم، اما متاسفانه همه حاکمیت به برجام اعتقاد نداشتند لذا در نهایت با منتفی شدن آن نتوانستیم از منافع آن بهره‌مند شویم. یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که می‌توانست برجام داشته باشد ورود سرمایه‌گذار به کشور بود. ما امروز در داخل نیروی جوان و خلاق به میزان کافی داریم و مسئله ما بحث سرمایه است.

این عضو فراکسیون امید در ادامه اذعان کرد: در داخل کشور نیز دولت دچار لختی و کندی است و شرایط برای سرمایه‌گذاران داخلی تسهیل نشده است. امروز بسیاری از سرمایه‌گذاران در گرفتن مجوز با مشکل مواجه هستند. ما باید در کنار تلاش برای جدب سرمایه‌گذار خارجی، برنامه‌ریزی هدفمندی برای جذب سرمایه‌های داخلی نیز داشته باشیم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس افزود: عدم هماهنگی و انسجام در بین بخش‌های اقتصادی کشور سبب ایجاد وصعیت اقتصادی کنونی شده است. اگر بخش های مختلف اقتصادی با یکدیگر منسجم شوند و تصمیمات به موقعی را اتخاذ کنند قطعا می‌توان مشکلات را مدیریت کرد.

وی در پایان گفت: تصمیم‌گیری سریع و به هنگام مهم‌ترین عامل برای حل مسائل اقتصادی است. اگر ما نرخ ارز را ثابت نگه نمی‌داشتیم و متناسب با تورم هرسال 10 الی 20 درصد نرخ ارز افزایش می یافت امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان