تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
دهقانی:

عراق منافع آمریکا را تامین می‌کند/ می‌خواهند کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت عراق با اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه تنها منافع ملت و کشور خود را تامین نمی‌کند که منافع آمریکا را تامین می‌کند.
رویداد۲۴ کمال دهقانی  در واکنش به تصمیم دولت عراق مبنی بر اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، افزود: دولت عراق با این کار منافع ملت و کشور خود را تامین نمی‌کند بلکه تامین‌کننده منافع آمریکاست آن هم دولت آمریکا که با تحریم‌های یکجانبه‌گرایانه در سطح بین‌المللی انتقادات بسیاری را متحمل شده است مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال برتری‌جویی و تامین نیروهای خود است کاری که شخصا ترامپ دنبال می‌کند.
 
وی افزود: ترامپ با اقداماتی همچون خارج شدن از موافقتنامه بین‌المللی و اعمال تحریم‌هایی بر کالاهای چینی و اروپایی و اکنون نیز اعمال تحریم‌های یکجانبه‌گرایی بر ایران، سیاست‌هایش را با هدف تامین امنیت اسرائیل و تامین منافع ملی آمریکا دنبال می‌کند حال اینکه در چنین شرایطی کشورهای اسلامی باید به فکر تامین منافع ملی خود نه تقویت منافع ملی آمریکا باشند.
 
دهقانی ادامه داد: با توجه به این موارد، اینکه دولت عراق می‌گوید با تحریم‌ها مخالف است اما برای حفظ منافع ملی خود تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کند این کار بدان معناست که اقدامش برای منافع ملی خود نیست و تنها به دنبال تامین منافع ملی آمریکا است.
 
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه «سیاست اصولی و راهبردی ایران، همکاری کامل در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای با کشورهای همسایه است»، گفت: علیرغم چنین سیاستی در طول چهار دهه گذشته همواره شاهد دخالت‌های آمریکا و قدرت‌های بزرگ در منطقه بودیم که نمونه عینی آن هشت سال جنگ تحمیلی به ایران بود، آنها بنای غارت منطقه و ایجاد تفرقه بین کشورها و جنگ نیابتی را داشتند که تا حدی موفق نشدند.
 
وی افزود: آنها می‌خواستند کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازند تا منافع اسرائیل و منافع خود را تامین کرده و همچنین منطقه را غارت کنند. در طول چند سال گذشته داعش را تقویت کرده و با استفاده از نادانی برخی کشورهای عربی همچون عربستان و امارات و وابستگی بیش از حد آنها به آمریکا نقشه‌های اسرائیل و آمریکا را پیاده‌سازی کردند که از جمله این نقشه‌ها حمله به یمن و بمباران روزانه این کشور و ایجاد اختلاف در داخل کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. آنها فقط به دنبال تامین منافع اسرائیل و منافع خودشان هستند. در ظاهر کشورهای وابسته به آمریکا می‌گویند که می‌خواهند منافع‌شان را تامین کنند اما در باطن منافع آمریکا و اسرائیل را دنبال می‌کنند.
 
دهقانی در پایان گفت: اگر هر کشوری برخلاف سیاست‌های آمریکا رفتار کند آمریکا به آن کشور فشار مضاعف وارد می‌کند اما اگر کسی سیاست‌های آمریکا را تامین نماید آمریکا به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند، این خود نشان می‌دهد که تصمیم اخیر دولت عراق، تامین منافع ملت این کشور نیست بلکه تنها تامین منافع آمریکا است. اگر دولت عراق به دنبال حفظ منافع ملی‌اش بود با کشورهای همسایه این موضوع را دنبال می‌کرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان