تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
نصرالله سجادی:

کاروان ورزشی ایران در 20 گروه پروازی راهی اندونزی می‌شود

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی 2018 گفت: طبق برنامه، اعضای کاروان در 20 گروه پروازی وارد دهکده بازی‌ها خواهند شد و با هماهنگی کادر سرپرستی در سه منطقه جاکارتا و حومه آن و پالمبانگ اسکان می‌یابند.
کاروان ورزشی ایران در 20 گروه پروازی راهی اندونزی می‌شود
رویداد۲۴  «نصرالله سجادی» افزود: از 6 ماه قبل فرایند ثبت نام رشته های اعزامی را با نهایت ظرفیت شروع کردیم. مثلا برای فوتبال حدود 100 نفر ثبت نام شدند تا در نهایت فدراسیون و کادر فنی در زمان مقرر و پیش از اعزام از بین این تعداد به ترکیب نهایی برسد.

وی ادامه داد: در نشست نهایی ثبت نام که چهار روز به طول انجامید، مشخصات تک تک اعضای کاروان از لحاظ بیوگرافی و فنی، بررسی قرار گرفت و نهایی شد. 

سجادی در خصوص آماده شدن دهکده بازی ها اظهار داشت: خوشبختانه علی‌رغم تاخیر چند روزه، دهکده بازی ها به عنوان محل اسکان ورزشکاران و کادر فنی بالاخره آماده و ساختمان های مربوط به هر کشور تحویل سرپرست کاروان ها شد. امکانات دهکده هم همانند تمام بازی ها از استاندارد تعریف شده خارج نیست و حداقل نیازها برای ورزشکاران تامین شده است.

وی یادآور شد: برخلاف تصور افرادی که برای اولین بار در بازی ها شرکت می کنند، در اطاق ورزشکاران خبری از امکانات ویژه که در هتل ها مشاهده می شود، نیست. استاندارد اطاق دهکده بازی ها به سرویس بهداشتی، تخت و یک کمد و یک ست مبل خلاصه می شود تا ورزشکار از این اطاق فقط برای استراحت استفاده کند. امکانات سرگرمی و رفاهی در محلی ویژه و برای همه شرکت کنندگان وجود دارد.

سرپرست کاروان ورزشی کشورمان همچنین گفت: رستوران دهکده نیز از وسعت و امکاناتی خوب برخوردار است تا ورزشکاران بدون اتلاف وقت بیش از حد، بتوانند منوی مورد نظر خود را تهیه و مجددا به محل اسکان یا تمرین خود بازگردند. طبق برنامه ریزی صورت گرفته غذاهای بین المللی، شرق آسیا، خاورمیانه و انواع فست فودها (پاستا و پیتزا) به همراه میوه، نوشیدنی، کیک و انواع شیرینی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

سجادی وضعیت ترانسپورت و حمل و نقل بازی ها را نیز خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه مسوولین ستاد برگزاری طبق وعده ای که داده بودند، مسیرهای ویژه سرویس های حمل و نقل ورزشکاران از دهکده به تمامی سالن های ورزشی و تمرینی را در نظر گرفته اند تا با توجه به ترافیک شدید جاکارتا، ورزشکاران در حداقل زمان ممکن به مقاصد خود برسند. تنها مشکل موجود تصمیم میزبان بر اسکان تیم دوچرخه سواری کوهستان در دهکده بازی ها است که خارج از هماهنگی با ما انجام شده است.

وی در ادامه افزود: مقرر بود این تیم در حومه جاکارتا و نزدیک محل برگزاری مسابقاتش اسکان یابد اما متاسفانه میزبان اصرار دارد تمام ورزشکاران شرکت کننده این رشته در دهکده اصلی یعنی در جاکارتا ساکن شوند. این بدان معنی است که ورزشکاران برای حضور در تمرین و مسابقه حدود 3 تا 4 ساعت مسیر را باید طی کنند و برگردند که برای این رفع این مشکل خودمان اقدام کردیم و در نزدیکی محل برگزاری مسابقات برای آنها هتلی در نظر گرفتیم.

سرپرست کاروان کشورمان در ادامه به ورود تیم های هندبال و فوتبال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دو تیم پس از پشت سر گذاشتن دیدارهای تدارکاتی و اردوی مشترک در مالزی و چین وارد محل اسکان خود شدند تا بعد از تمرین و هماهنگی با شرایط آب و هوایی محل مسابقات در اولین دیدار خود که 24 مرداد برگزار می شود، به میدان بروند.

باقی تیم ها نیز طبق برنامه پروازی تعریف شده در 20 گروه پروازی وارد دهکده خواهند شد و سپس با هماهنگی اعضای کادر سرپرستی در سه منطقه جاکارتا، حومه و پالمبانگ اسکان می یابند.

وی در پایان با تاکید بر رعایت نظم و انضباط تیمی گفت: سرپرستان تیم ها حتما به نکاتی که در نشست های تخصصی اعلام شده توجه داشته باشند و به کادر فنی و قهرمانان انتقال دهند. توجه نداشتن به این موضوع می تواند اثرات جبران ناپذیری برای ورزشکاران و همراهانشان به همراه داشته باشد.

این دوره از بازی ها از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه امسال در 40 رشته، 462 ماده ورزشی و با حضور بیش از 11 هزار ورزشکار از 45کشور آسیایی در جاکارتا، پالمبانگ و حومه جاکارتا برگزار خواهد شد. از ایران (280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن) در 42 ماده ورزشی به آوردگاه قاره کهن اعزام می شوند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان