تاریخ انتشار: ۰۶:۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ از بلاتکلیفی مدیریتی در مهمترین شرکت بانک صادرات؛

پیشرفت شگفت‌انگیز یک ژن‌ خوب در بيمه سرمد/ شکوفایی فرزند آقای نماینده از 22 سالگی!

فرزند غلامرضا کاتب عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بدون حتی یک روز تجربه حضور در بیمه، به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه سرمد منصوب شده است.

 

 

پیشرفت شگفت‌انگیز یک ژن‌ خوب در بيمه سرمد/ شکوفایی فرزند آقای نماینده در 22 سالگی!

رویداد۲۴ پس از راه‌اندازی کمپین فرزندت کجاست، مدیران زیادی درباره وضعیت شغلی فرزندان خود توضیح دادند. برخی از پاسخ‌ها قانع کننده بود و برخی دیگر به طعنه می‌ماند تا پاسخ! یکی از مدیرانی که درباره وضعیت فرزند او سوال شد، غلامرضا کاتب عضو سابق هیات رییسه مجلس بود که فرزندش به عنوان عضو هیات مدیره بیمه سرمد مشغول به کار است. از غلامرضا کاتب درباره وضعیت شغلی و پست فرزندش در بیمه سرمد پرسیدیم اما او تنها به پاسخ «شما خیلی بیکارید» اکتفا کرد! احتمالا بهتر باشد با بررسی بیشتر به مسیر مدیریتی ژن خوب کاتب پسر پی ببریم، شاید معلوم شود چرا کاتب پدر یک رسانه را برای طرح چنین پرسشی بیکار توصیف می‌کند.

حرکت یک گام تا مدیرعاملی!

 آنگونه که در پرتال رسمی اطلاع‌رسانی شرکت بیمه سرمد آمده، مدیرعامل قبلی این شرکت اسماعیل دلفراز بوده است. او در بهمن سال گذشته توسط صیدی مدیرعامل پرحاشیه بانک صادرات از بیمه سرمد کنار گذاشته می‌شود تا این شرکت از آن زمان تاکنون همچنان بدون مدیرعامل بماند. پس از برکناری پرسرو صدای مدیرعامل، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره بیمه سرمد با حضور سهامداران برگزار می‌شود تا اعضای هیات‌‍ مدیره انتخاب شوند. مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، گروه مالی صادرات، سرمایه‌گذاری خوارزمی و آرمان اندیشان رستاک به عنوان اعضای هیات مدیره بیمه سرمد انتخاب شدند اما یک تغییر کوچک، اتفاقات بزرگی را در بیمه سرمد رقم زد. مجتبی کاتب فرزند غلامرضا کاتب به عنوان مدیرعامل شرکت آرمان اندیشان رستاک انتخاب شده بود تا از این طریق به هیات مدیره بیمه سرمد راه یابد و پله‌های ترقی را یک شبه تا سمت رییس هیات مدیره طی کند.

بنابر اطلاعیه معرفی و تغيير در ترکیب اعضای هیات مدیره در وبسايت بيمه سرمد، مجتبی کاتب ابتدا به عنوان عضو موظف هیات مدیره معرفی شده است. خردادماه امسال در سایت بیمه سرمد یادداشتی با عنوان «خرداد، ماه تفکر» منتشر شد که در پایان آن عبارت «مجتبی کاتب رییس هیات مدیره» دیده می‌شد.

با آنکه در بخش معرفی مدیران در سایت بیمه سرمد نام مجتبی کاتب به عنوان نایب رییس هیات مدیره ذکر شده، در اخباراین سایت از او با عنوان رییس هیات مدیره نام برده شده است. با این حال، بر اساس اطلاعیه‌ای که بیمه مرکزی منتشر کرد، صرفا مدیرانی که اسامی آن‌ها در سایت بیمه مرکزی درج شده، از نظر نهاد ناظر مورد تایید شناخته می شوند. مراجعه به سایت بیمه مرکزی نشان می‌دهد که «پرویز مقدسی» از نظر این نهاد، ريیس هیات مدیره بیمه سرمد است. در شرایطی که وضعیت «مجتبی کاتب» در بیمه سرمد به روایت آنچه در سایت این شرکت و بیمه مرکزی دیده می‌شود مبهم و نام مدیرعامل شرکت نیز نامعلوم است. تماس با مرکز امور مشتریان این شرکت نشان داد فرزند غلامرضا کاتب هم اکنون بیمه ‌سرمد را به صورت سرپرست اداره می‌کند.

ژن‌ خوب صنعت بيمه / پديده‌اي بنام آقازادگي/ بلاتكليفي در بيمه سرمد ادامه دارد...

ژن‌ خوب صنعت بيمه / پديده‌اي بنام آقازادگي/ بلاتكليفي در بيمه سرمد ادامه دارد...

22 سالگی؛ سن شکوفایی فرزند آقای نماینده

آنچنان که سابقه شغلی و تجربه فرزند غلامرضا كاتب نشان می‌دهد از او سال 88 یعنی در سن 22 سالگی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش ارتباطات ماهواره‌ای امروز، عضو هیات مدیره شرکت واگن‌سازی پلور سبز، ریيس هیات مدیره خودروهای سفارشی ایران خودرو، نایب ريیس هیات مدیره شرکت پرسی ایران گاز تهران، نایب ريیس هیات مدیره شرکت آلوپن، قائم مقام مدیر عامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران و ريیس و عضو هیات امنا دانشگاه علمی کاربردی مرکز گسترش انفورماتیک ایران بوده است!

اینکه چگونه فرزند غلامرضا کاتب توانسته در این سن در هیات مدیره 7 شرکت عضو شود، سوال بزرگی است که باید در گزارشی دیگر به آن پرداخت اما نکته مهم آن است که هیچکدام از شرکت‌ها ارتباطی به فعالیت‌های بیمه‌ای ندارد، با این وصف طبیعی است زمانی که نام فرزند غلامرضا کاتب به عنوان عضو هیات مدیره بیمه سرمد معرفي شد، صلاحیت او توسط بيمه مركزي پذیرفته نشود، با اینهمه معلوم نیست فرزند غلامرضا کاتب عضو هیات رییسه مجلس چگونه به عضویت هیات مدیره بیمه سرمد درآمده است!

گفته شده برای عضویت مجتبی کاتب در هیات مدیره سرمد پافشاری‌های زیادی صورت گرفته است. بر پایه اطلاعات خبرنگار رویداد24 تا زمان ریاست عبدالناصر همتی بر بیمه مرکزی او در مقابل فشارها، مقاومت کرده بود اما با لابی فراوان، بیمه مرکزی در نهايت صلاحیت كاتب را پذيرفت. با نگاهي آيين نامه بيمه شرايط عضويت در هيات مديره شركت بيمه به چشم مي‌خورد كه طبق قانون تنها رییس هیات مدیره مي‌تواند سمت سرپرستي شركت بيمه را برعهده داشته باشد.

تخلف آشكار

 در تبصره 1 ماده 17 آیین نامه شماره 40 از مصوبات شورای عالی بیمه آمده است در صورت استعفاء، عزل يا فوت هر يك از مديران فني مؤسسه بيمه يا سلب شرايط آنها (به تشخيص بيمه مركزي ايران)، مؤسسه بيمه موظف است حداكثر ظرف دو ماه فرد واجد شرايط ديگري را به بيمه مركزي ايران معرفي کند. بيمه مركزي ايران موظف است حداكثر ظرف يك ماه نظر خود را در مورد صلاحيت فرد معرفي شده اعلام كند. تا زمان انتصاب مدير فني مورد تأييد بيمه مركزي ايران، انجام وظايف وي بر عهده مدير عامل يا قائم‌مقام مدير عامل مؤسسه بيمه خواهد بود.

در ادامه همین مصوبه آمده است: چنانچه مؤسسه بيمه به هر علت بيش از سه ماه در هر يك از رشته‎هاي بيمه فاقد مدير فني تأييد صلاحيت شده باشد،‌ رئيس كل بيمه مركزي ايران موظف است در اجراي ماده ۴۱ قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه‎‌گري موضوع را همراه با پيشنهاد مشخص در شوراي‌عالي‌بيمه مطرح کند.

 از رفتن مديرعامل سابق بيمه سرمد حدود هفت ماه مي‌گذرد و اين شركت بيمه هنوز در بلاتكليفي انتخاب مديرعامل به سر مي‌برد. بنابراين از يك سو عدم تعيين مديرعامل در موعد مقرر و از سوي ديگر تعيين اعضاي هيات مديره بدون تخصص لازم؛ سرپيچي آشكار اين شركت بيمه، از قانون محسوب مي‌شود. در اين ميان بيمه مركزي ايران نيز بايد در اين زمينه پاسخگو باشد و کوتاهی و چشم پوشی رخ داده متوجه اين نهاد است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
مميد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
15
خدا به داد ما برسه
Kourosh
|
United States of America
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
15
تا احمق است مفلس در نمی ماند مگر پدران هم اینها یک شبی دولت مدار کشور نشده‌اند پسران این ها نیز مانند پدر
یک بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
1
22
وضعیت مملکت بشدت بغرنج شده ومدیران ومسولین جهت چپاول با هم مسابقه می دهند وملت بی خبر از همه چی فقط تماشاچی شده اند وتوان مقابله با این دزدیها را ندارن وتنها را چاره آمدن رضا شاه دیگری است تا مانند بلایی که سر آن نانوا آورد واو را زنده به تنور انداخت چند نفر از این دزدان را از بالای برج آزادی آویزان کند تا دیگر کسی جرات چپ نگاه کردن به اموال ملت رو نداشته باشد.وگرنه با گرفتن و دوباره آزاد کردن این دزدان دردی دوا نخواهد شد وآنان بیشتر بی حیاتر ونترس تر خواهند شد .مهدی جهانگیری ویا حسین فریدون یا فاضل لاریجانی و.........الان کجا هستند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
12
همشون شریکند وملت مال باخته فقط به خدا باید شکایت برد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
9
ژن خوب چی هست؟!!!! یک سوال فنی در مورد بیمه ازش بپرسید ببینید چطور در گل می ماند
اشکان
|
Germany
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
6
8
دقیقا عین زمان قبل از انقلاب شده. همه سرمایه ما در اختیار چند خانواده!!!
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
1
5
فقط ب فکر منافع خود و خانوادشون هستند. ژن خوب تو سرشون بخوره اگه راست میگه سرمد ژن خوب داره بده سلولهاشو تا ایران سرمدی تراریخته شده ازش بسازند!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
1
نه هیچ مشکلی نیست
این فساد که سرتاسر این کشور را گرفته نتیجه همچین پیشرفت های یک شبه و سرد و گرم نچشیده روزگارند
ما در 24 سالگی استخدام شدیم با فوق لیسانس
این اقا و امثال او چطوری توی 22 سالگی عضو هیات مدیره میشن ؟؟
حمید
|
United States of America
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
3
جای تأسف دارد...
میانجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
0
2
قوه قضائیه باید کاری کند آنهم نه در حد آفتابه دزدها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
10
0
دکتر مجتبی کاتب واقعا انسان با شعوریه من در دانشگاه شاگردشون بودم خداوند حفظشون کنه
مجتبی
|
United States of America
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
3
تا حدودا یک دهه پیش شما خبری از این آقازاده بازی ها نمیشنیدی چون آقا زاده ها هنوز به سنی نرسیده بودند که رونمایی بشوند و پدران آنها میدونستند که در گذشته که بوده اند و چطور به این جایگاه رسیدن. بنابراین مخفی نگه داشتن ثروتها یکیاز برنامه های این مسئولین زالو صفت بود. با هویدا شدن آقازاده ها، از گذشته پدران خود و ثروت هنگفتشون بی خبر بودند و این ثروت را احتمالا متیجه چند نسل تلاش خانوادگیخودشون میدونستنتد. الان دیگه زمان به رخ کشیدنه و برای مردم حقی قائلنیستند.
Hasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
2
مملکت گل بلبل همینه
آروشا
|
Netherlands
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
2
میدونید چی بیشتر از همه چی حرص آدمو درمیاره؟
اینکه تو این وضعیت داغون کشور تمام مسئولین خونخوار و انگل زاده هاشون همچنان به فکر دزدی کردنو قدرت و سواستفاده از مردم هستن و سر اینکه کی بیشتر از مردم میتونه بدزده رقابت میکنند رسما انسانیت مُرده اصلا انسان و ادمی تو این کشور پیدا نمیشه؟
مسئولینی که دزدن و بچه هاشونم دزد بار میارن و پشت اسلام و قرآن پنهان شدن.
هیچوقت ظلم پایدار نمونده و نمیمونه و یه روزی به فجیع ترین رنج و عذاب توسط همین مردم و خدا دچار میشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
4
2
لعنت ب دولت روحانی و این همه ادمی ک سر کار اورده لعننننننننت
نظرات شما
پیشخوان