تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اجرای طرح «ایران مهارت» در 10 درصد مدارس/ ارائه برنامه ویژه مدارس در 3 پایه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که امسال طرح «ایران مهارت» در 10 درصد مدارس کشور با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود، گفت: پایش کارآفرینی نیز با کمک دانشگاه تهران برای سه میلیون دانش آموز دوره اول متوسطه انجام خواهد شد.
اجرای طرح «ایران مهارت» در 10 درصد مدارس/ ارائه برنامه ویژه مدارس در 3 پایه
رویداد۲۴ علی زرافشان با بیان اینکه در دوره متوسطه همزمان با استقرار ساختار جدید نظام آموزشی، فعالیت‌های کیفیت‌بخشی را شروع کردیم، اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز برنامه‌هایی را در دست انجام داریم که اختصاص دو ساعت آموزش در هفته برای مدرسه تحت عنوان «برنامه ویژه مدرسه» در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم از جمله آنهاست.

وی افزود: این برنامه بر اساس سند تحول و برنامه درسی ملی برای پاسخگویی به نیاز‌های محلی دانش‌آموزان طراحی شده است. از این طریق به یکی از رویکرد‌های حوزه برنامه درسی نزدیک می‌شویم و تلاش می‌کنیم تا بخشی از آموزش‌ها پاسخگوی اقتضائات محلی نیز باشد و متناسب با فرهنگ و هنر بومی خودشان باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه علاوه بر این امسال طرح «ایران مهارت» در ۱۰ درصد مدارس کشور با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود، گفت: پایش کارآفرینی نیز با کمک دانشگاه تهران برای سه میلیون دانش آموز دوره اول متوسطه انجام خواهد شد.

زرافشان ادامه داد: طرح جدیدی را نیز در شاخه کاردانش شروع کردیم که بر اساس آن امکان استفاده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی برای دانش آموزان فراهم می‌شود. این طرح هم از اول مهر اجرا خواهد شد.

وی به منابع مالی و اعتبارات این حوزه اشاره کرد و در توضیح بیشتر گفت: خوشبختانه امسال سال خوبی برای آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف بوده و در مدارس شبانه روزی با جهش چهار برابری بودجه روبروییم. با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس بودجه شبانه روزی‌ها به ۵۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این علاوه بر بودجه تهیه و توزیع دو نوبت سبد غذایی با کمک بهزیستی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای دانش آموزان شبانه روزی است. در مجموع ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش داریم و هزینه ایاب و ذهاب هم افزایش یافته و چهار برابر شده است. بر این اساس این امکان فراهم می‌شود تا آن دانش آموزان که فاصله منزلشان به مدرسه نزدیکتر است با سرویس رفت وآمد کنند و دیگر در مدرسه شبانه نمانند. تزریق این اعتبارات ما را به عدالت آموزشی به خصوص در مناطق کم برخوردار نزدیک می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال برای تجهیز هنرستان‌ها هم بودجه خوبی در اختیارمان قرار گرفته است. ۵۲ میلیارد تومان بودجه مصوب سال ۹۶ در سه ماهه اول سال جاری ابلاغ اعتبار شد که به استان‌ها دادیم و آن‌ها تجهیزات خریداری کردند. حدود ۳۷ میلیارد تومان بودجه امسال هم ابلاغ اعتبار شده است. از محل دو درصد فروش گاز هم ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها و ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ها اختصاص می‌یابد. این حجم از اعتبارات برای هنرستان‌ها در چند سال اخیر بی نظیر است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آموزش و پرورش
نظرات شما
پیشخوان