تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
توصیه‌ای به افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده‌اند

عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل در برخی داروخانه‌ها/ مردم مجددا واکسن جدید تزریق کنند

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌هایی مبنی بر عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال گذشته از سوی برخی از داروخانه‌ها دریافت کردیم، گفت: افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند و باید مجددا واکسن جدید آنفلوآنزا را تزریق کنند.
عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل در برخی داروخانه‌ها/ مردم مجددا واکسن جدید تزریق کنند
رویداد۲۴ دکتر علی واشقانی از توزیع واکسن آنفلوآنزای جدید از این هفته خبر داد و گفت: متاسفانه یکسری گزارش‌ها به ویژه در استان فارس داشتیم مبنی بر این که برخی از داروخانه‌ها به صورت غیر قانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل را عرضه کردند که این داروخانه‌ها شناسایی و برخورد‌های قانونی لازم با آن‌ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند؛ بنابراین بعد از توزیع واکسن جدید آنفلوآنزا باید مجددا آن را تزریق کنند.

واشقانی ادامه داد: البته واکسن سال گذشته عوارض خاصی برای مردم ندارد و مشکلش عدم اثربخشی است، بنابراین از این هفته واکسن جدید آنفلوآنزا توزیع می‌شود و افرادی که طی چند روز گذشته این واکسن را تزریق کردند باید مجددا واکسن جدید را هم تزریق کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان