تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
جلال میرزایی:

نمایندگان به جای نگاه منطقه‌ای، نگاه ملی داشته باشند/ ورود زودهنگام بعضی دستگاه ها به انتخابات

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید در این یک سال و نیم باقی‌مانده از عمر مجلس دهم از نگاه منطقه‌ای فاصله گرفته و با تمرکز بر نگاه ملی به این پرسش پاسخ دهند، چرا علی‌رغم مصوبات مختلف و بودجه سالیانه حرکتی به سمت وضعیت مطلوب نداشته‌ایم؟

نمایندگان به جای نگاه منطقه‌ای، نگاه ملی داشته باشند/ ورود زودهنگام بعضی دستگاه ها به انتخابات

رویداد۲۴ جلال میرزایی  با اشاره به فرصت‌ها و افق‌های باقی‌مانده در پیش‌روی نمایندگان تا پایان مجلس دهم، بیان کرد: امروز کشور با مشکلات زیادی مواجه است و فشار زیادی بر روی دوش مردم است. وضعیت معیشت مردم خوب نیست. اشتغال که می‌تواند به بهبود معیشت مردم کمک کند وضعیت مناسبی ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: وضعیت صنایع تولیدی مناسب نیست. سیستم اداری که باید در خدمت حل مشکلات کشور باشد از ناکارآمدی رنج می‌برد. متاسفانه مجلس شورای اسلامی نیز به بخشی از این سیستم ناکارآمد تبدیل شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه امروز در کشور از نیرو‌های خوش‌فکر و توانمند استفاده به‌جا نمی‌شود و انرژی آن‌ها از بین می‌رود. ما برنامه‌ای برای استفاده از استعداد‌های افراد توانمند نداریم. در مجلس شورای اسلامی نیز اینگونه است و سیستمی به گونه‌ای نیست که از توانمندی‌های نمایندگان در جا‌های مناسب استفاده شود.

میرزایی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید در عمر باقی‌مانده مجلس دهم عملی شود اصلاح این سیستم است. نمایندگان باید از محلی‌نگری و محدود بودن به حوزه‌های انتخابی خود فاصله بگیرند و نگاه خود را تغییر دهند. باید با یک دیدگاه ملی تمرکز بیشتری بر روی عملکرد وزارتخانه‌ها و ادارات داشته باشند تا مشخص شود چرا با وجود مصوبات مختلف و بودجه سالیانه تغییری به سمت خروج وضع موجود و حرکت به سمت وضعیت مطلوب صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر نامطلوب انتخاباتی شدن زودهنگام فضای مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ارگان‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌های ناظر باید فضای کشور را مدیریت کنند، چرا که ما اگر زودهنگام به سمت انتخابات حرکت کنیم و فضا را انتخاباتی کنیم با توجه به مشکلات و ناکارآمدی‌هایی که امروز وجود دارد وضعیت نامناسبی ایجاد خواهد شد و چالش‌های موجود به تهدید تبدیل می‌شود.

نظرات شما
پیشخوان