تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
مجمع جهانی اقتصاد:

ربات‌ها ۶ سال دیگر انسان‌ها را از زندگی کاری حذف می‌کنند

ربات‌ها می‌توانند انسان‌ها را شکست دهند و این موضوع نهایتا تا ۶ سال دیگر رخ می‌دهد. درواقع ربات‌ها می‌توانند انسان‌ها را از مشاغلشان کنار زده و از زندگی کاری حذف کنند
ربات‌ها ۶ سال دیگر انسان‌ها را زندگی کاری حذف می‌کنند
رویداد۲۴ مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی اعلام کرد که ربات‌ها تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵۲ درصد کار‌های ما را به عهده خواهند گرفت و این دو برابراقداماتی است که هم‌اکنون انجام می‌دهند.

بر اساس بیانیه مذکور، طی هفت سال آینده بیش از نیمی از تمام کار‌های فعلی توسط ماشین‌آلات یا ربات‌ها انجام خواهد شد، در حالی که اکنون نرخ این خدمات تنها ۲۹ درصد است.

به نظر می‌رسد همزمان با رشد و تغییر خدمات و الگوریتم‌های نرم افزاری و کامپیوتری، امکان از دست رفتن فرصت‌های شغلی کاربران وجود دارد.

فرایند‌های کامپیوتری که تا ۲۰۲۵ برای حل چالش‌ها طراحی شده‌اند، می‌توانند ۱۳۳ میلیون شغل جدید ایجاد کنند و ربات‌ها به جای ۷۵ میلیون نفر در جهان مشغول به کار شوند.

پیش‌بینی‌می‌شود که روبات‌ها در مشاغلی مثل حسابداری، مدیریت مشتری، صنایع، پست و بخش‌های عمومی مشغول به کار خواهند شد.

شغل‌هایی مثل فروش، بازاریابی، خدمات‌رسانی به مشتری به دلیل نیاز به مهارت‌های انسانی جزو آخرین مشاغلی هستند که روبات‌ها روی آن دست خواهند گذاشت. با توجه به رشد روزافزون تجارت الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی به‌نظر می‌رسد که این مشاغل فعلاً از دست انسان‌ها خارج نشوند.

در حال حاضر مهم‌ترین چالش در این زمینه آموزش دوباره به کارگران است تا بتوانند مهارت‌های خود را با توجه به همکاری با ربات‌ها و کار با ماشین‌آلات ارتقا دهند و در واقع کارگران بیشتر در بخش خلاقیت، تفکر بحرانی و ترغیب به ادامه کار، فعالیت کنند.

این مطالعه روی مدیران پرسنل و مدیران اجرایی شرکت‌های جهان که ۷۰ درصد ظرفیت جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، انجام شده است.
منبع: برنا
برچسب ها: ربات
نظرات شما
پیشخوان