تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷
عراقچی:

کاردار امارات به وزارت امور خارجه احضار می‌شود

معاون وزیر امور خارجه گفت: کاردار امارات در پی اظهارات جانبدارانه مقامات رسمی آن کشور در حمایت از جنایت تروریستی اهواز به وزارت امور خارجه احضار می‌شود.
کاردار امارات به وزارت امور خارجه احضار می‌شود
رویداد۲۴ سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دیشب بلافاصله پس از جنایت تروریستی اهواز سفرای هلند و دانمارک و کاردار انگلیس در غیاب سفیر آن کشور به وزارت خارجه ایران احضار و نسبت به ارائه امکان اقامت و فعالیت به برخی از اعضای گروهک تروریست مزدوری که مسبب این جنایت بود، شدیدا اعتراض شد.

وی اضافه کرد: ایران انتظار دارد دولت‌های مزبور مسببان جنایتکار و همه مرتطبین احتمالی با آن‌ها را بازداشت و جهت حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه استاندارد‌های دوگانه در برخورد با تروریسم به هیچ وجه پذیرفته نیست، تصریح کرد: کشور‌های غربی نمی‌توانند داعیه مبارزه با تروریسم داشته باشند، اما از طرفی هم امکانات اقامتی و رسانه‌ای در اختیار آن‌ها قرار دهند.

عراقچی تاکید کرد: کاردار امارات متحده عربی نیز صبح امروز (یکشنبه) به وزارت خارجه ایران احضار می‌شود.

وی افزود: احضار کاردار امارات در پی اظهارات جانبدارانه مقامات رسمی آن کشور در حمایت از جنایت تروریستی اهواز صورت می‌گیرد.
منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان