تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ بررسی کرد؛

چرا پیشنهاد ولایتی دل مردم را به درد آورد؟/ عبدالله ناصری: فساد‌ و سوءمدیریت باعث می‌شود مردم به توصیه مسئولان اعتماد نکنند

عبدالله ناصری معتقد است به دلیل سومدیریت و بی اعتمادی و فساد گسترده‌ای که در کشور وجود دارد، مردم به مسئولان بی اعتماد هستند و به همین دلیل در قبال توصیه‌‌های آنان مقاومت می‌کنند.

مردم به مسئولین و نظام سیاسی بی اعتماد هستند/ سیاسی‌تر از ولایتی هم بودند که بخواهند به مردم توصیه کنند

رویداد۲۴ از چند روز گذشته که علی اکبر ولایتی در سخنانی عجیب به مردم توصیه کرد مقاومت را از مردم یمن یاد بگیرند و اگر نیاز شد همانند آن‌ها لنگ به تن کنند و نان خشک بخورند، هنوز انتقادها به او ادامه دارد. عباس عبدی با این کنایه که «لطفا آدرس خانه‌هایتان را بدهید، چالش آقازاده‌ها پیشکش» گفته بود «اگر جایی بود که درباره افراد سوال می‌کردند و پاسخ می‌گرفتند؛ شاید امروز این قدر از کسانی نمی‌شنیدند که در عمرشان نه یک روز مبارزه کرده‌اند و نه جنگ.»

هنوز توئیت‌های کاربران درباره ولایتی تمام نشده است؛ برخی کاربران از خانه میلیاردی او گفته‌اند و برخی دیگر مشاغل ۳۷ گانه او را نقد کرده‌اند و برخی دیگر گفته‌اند آیا ولایتی یا فرزندان او به عمرشان نان خشک خورده‌اند، که خودش این توصیه را به مردم کرده است؟

عبدالله ناصری به رویداد۲۴ گفته است: شرایط کشور شرایط بحرانی است و این توصیه‌ها حتما مفید است، اما مشروط به اینکه در کنار این توصیه‌ها رفتار‌های خصوصی مسئولان کشور هم تغییر کند. زمانی که ارزش لیر کاهش یافت، این قبیل توصیه‌ها را در ترکیه شاهد بودیم و مردم به فراخوان رئیس‌جمهور پاسخ مثبت دادند.

ناصری می‌گوید: آقای ولایتی و امثال او بدانند که چنین فراخوان‌ها و توصیه‌هایی در شرایط کنونی کشور اصلا اثرگذار نیست، زیرا پیش از هرمسئله‌ای اعتماد مردم به نظام سیاسی و مدیریتی کشور تضمین شود واگر این اتفاق رخ دهد، همانند دوران جنگ که امام خمینی فراخوان دادند و مردم سریعا آن را پذیرفتند، اکنون نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

عضو بنیاد باران با بیان اینکه جامعه را باید همانند یک خانواده در نظر بگیریم، تصریح کرد: از آنجایی که بی اعتماد به نظام سیاسی و ناکارآمدی و سوءمدیریت و فساد‌های گسترده و پیچیده در کشور به خوبی دیده می‌شود، طبیعی است مردم حق داشته باشند خواسته‌های مسئولان را انجام ندهند؛ لذا مسئولان باید بدانند که اگر مردم به خواسته‌های آنان توجه نمی‌کنند ریشه در جای دیگری دارد و تا زمانی که نظام سیاسی جمهوری اسلامی به حاکمیت مطلق و فراگیر قانون برنگردد، هیچ اتفاقی از لحاظ اجتماعی رخ نخواهد داد.

ناصری ادامه داد: اگر یادتان باشد در اوایل دولت یازدهم، آقای روحانی در برنامه تلویزیونی حاضر شدند و از مردم درخواست کردند که اگر کسی نیازی به یارانه ندارد، از دریافت آن انصراف دهد، اما هیچکس توجهی به این موضوع نکرد. مسئله‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که بسیاری از چهره‌های سیاسی نیز از اقای خاتمی خواستند که چنین درخواستی را از مردم داشته باشند، اما اقای خاتمی به لحاظ هوشمندی که داشت به هیچ عنوان زیربار چنین خواسته‌ای نرفت و نظرشان این بود تا زمانی که روابط منطقی میان رفتار حکومت و اعتماد مردم ایجاد نشود، مردم هیچ‌گونه توصیه‌ای را نمی‌پذیرند و چه ۴۵ هزارتومن یارانه و هر پول دیگری که باشد را با کمال میل قبول خواهند کرد و از دریافت آن امتناع نخواهند کرد.

عبدالله ناصری با بیان اینکه کشور فقط با مدیریت فنی و به دور از توهم اصلاح می‌شود، خاطرنشان کرد: فراخوان آقای ولایتی حتما عوامانه است و در جبهه اصولگرایان افراد سیاسی‌تر از اقای ولایتی وجود دارند که بخواهند چنین فراخوان و توصیه‌ای را بدهند، اما چون می‌دانستند چنین کاری تاثیری ندارد این کار را انجام ندادند. فساد‌ها و سوءمدیریت‌های گسترده و عدم توجه به شرایط منطقه‌ای و ... باعث می‌شود مردم کماکان در مقاومت باشند و به حرف و توصیه مسئولان اعتمادی نداشته باشند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
فرهنگی بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری! ... الباقیشم بگوئم
نظرات شما
پیشخوان