تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
کاظم پالیزدار در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

برخی از مشکلات سایپا ناشی از سوءمدیریت جهرودی بود/ ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال بررسی تخلفات است

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته است که هیات بازرسی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال بررسی شکایت جمعی از کارکنان گروه خودروسازی سایپا است.
مشکلات سایپا ناشی از سوءمدیریت قبلی است/ ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال بررسی تخلفات است
رویداد۲۴ خردادماه سال جاری جمعی از کارکنان شرکت خودروسازی سایپا در نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست رسیدگی به سوءمدریت‌های موجود در سایپا را داشتند؛ آنها در آن نامه هشدار داده بودند که مدیریت قاسم جهرودی سایپا را به هپکو تبدیل می‌کند. کارکنان سایپا در نامه خودشان به نحوه مدیریت جهرودی در ریخته‌گری آلومینیوم ابهر و ایران خودرو اشاره کرده بودند و این نکته را به رئیس جمهور یادرآوری کردند که حتی جهرودی به خاطر سوءمدیریت توسط هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودروبرکنار شده است.
 
سه ماه از نامه کارکنان سایپا به رئیس جمهور گذشت و پاسخی نیامد و این بار خطاب نامه به معاون اول رئیس جمهور تغییر کرد. کارکنان در نامه دوم به جهانگیری نوشته بودند این نامه با توجه به درخواست وی که خواسته بود موارد فساد و سوءمدیریت ها به دولت گزارش شود، تنظیم شده است. آن‌ها در نامه خود، به حقوق بسیار بالای جهرودی و معاونان نزدیک او و همچنین سفر‌های پرخرج آن‌ها اشاره کردند و نوشتند با این طرز مدیریت شرکت سایپا در سال ۹۶ حدود ۱۱۰۰ میلیارد زیان داشته است. آن‌ها در نامه‌شان به جهانگیری که شامل دردنامه کارکنان به همراه ۴۰ مورد از تخلف و سوءمدیریت در سایپا بود، ادعا کرده بودند که در شرایط زیان ۱۱۰۰ میلیاردی، هزینه یک سفر مدیریت سایپا ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

نامه کارکنان ابتدای مهر به مجموعه معاونت اول ریاست جمهوری می‌رسد و البته این بار در بایگانی نمی‌ماند. چند روز بعد دستور رسیدگی صادر می‌شود و تیمی برای بازرسی در شرکت سایپا مسقر می‌شود. نتیجه آن می‌شود که هیات مدیره سایپا در جلسه‌ای شبانه از جهرودی می‌خواهد که استعفا کند. آنگونه که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده بود، در آن جلسه جهرودی استعفا را به صورت تلویحی می‌پذیرد، اما دیدار فردای او با کارکنان مجموعه سایپا نشان داد که همچنان تمایل دارد در آن مجموعه باقی است.

فردای این اتفاق محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از ورود کمیسیون صنایع به سوءمدیریت سایپا خبر داد و به رویداد۲۴ گفت که تغییر مدیریتی در گروه خودروسازی سایپا دور از انتظار نیست.

گویا نامه کارکنان تاثیر خود را گذاشته بود، چه آنکه دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به رویداد۲۴ خبر داد که چند روز پس از دریافت نامه کارکنان به معاون اول، تیم بازرسی دبیرخانه مستقر شد و رسیدگی به شکایت کارکنان سایپا را آغاز کرد.

کاظم پالیزدار در گفت‌وگوی خود با رویداد۲۴ چگونگی ورود بازرسی به تخلفات سایپا را تشریح کرده و گفته است: پس از دستور معاون اول رییس جمهور درباره ورود دبیرخانه ستاد به موضوع بررسی موارد ادعایی وقوع تخلفاتی درنامه سرگشاده‌ای جمعی از پرسنل گروه خودروسازی سایپا در فضای عمومی و مطالبه عمومی مبنی بر رسیدگی به موضوع دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی‌های اولیه را دراین راستا معمول به نحوی که توانست از تعدادی از افراد آگاه اطلاعاتی بدست آورد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌گوید این مجموعه قصد پیش‌داوری ندارد، اما بررسی‌های اولیه حاکی از مسائلی است که بخشی از آن ناشی از سوءمدیریت برخی از مسئولان اسبق این شرکت است که موجب بروز مشکلاتی برای شرکت و کارکنان آن شده است. ضمن اینکه بخشی دیگر از آن به عملکرد مدیرعامل سابق [جهرودی] برمی‌گردد که البته باتوجه به شروع بررسی‌ها امکان اظهارنظر راجع به این موضوع زود بوده و باید منتظر نتیجه تحقیقات باشیم.

پالیزدار با تایید اخبار منتشره درارتباط با استقرار افرادی از سوی دبیرخانه ستاد در گروه خودروسازی سایپا می‌گوید: از روز یکشنبه ۲۲ مهرماه هیات بازرسی دبیرخانه ستاد متشکل از افراد متخصص و خبره در محل شرکت سایپا مستقر و اقدامات و بررسی‌های میدانی را درخصوص صحت و سقم موارد مطروحه آغاز کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی با مفاسد اقتصادی گفته است این مجموعه آماده شنیدن اظهارات افراد مطلع و دریافت مستندات و مدارک ادعا‌های مطرح شده است لذا در راستای اجرای دستور معاون اول رییس جمهور بنا داریم با رعایت اصل انصاف، نسبت به بررسی سحت و سقم ادعا‌های مطروحه اقدام کنیم و نتایج آن را نیز حتما به اطلاع مردم می‌رسانیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سایپا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
1
0
رسمي شدن تعداد قابل توجهي از افراد نزديك به جهرودي به عنوان مشاور! و واگذاري خودرو سراتو به ايشان در حاليكه واگذاري خودرو سراتو به پرسنل توسط جهرودي متوقف شده بود چه معنايي داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
1
نمردیمو دیدم
جهرودی مشکلش این بود که داشت دم دزدا رو قیچی میکرد
زمان همه چیزو ثابت کرد خدا رو شکر
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
1
جهرودی مرد بود این نامردا نگذاشتند کار کنه . تیم جهرودی اگر سه سال، فقط سه سال کار میکرد همه می دیدند چه اتفاقات خوبی تو خودرو سازی می افته. انشاالله هزجا هست خدا یاورش باشه. ضمنا این حضرت آقا الان کجاست که بیاد جلوی دزد واقعی رو بگیره.
نظرات شما
پیشخوان