تاریخ انتشار: ۰۱:۴۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

فروش خیره‌کننده "هالووین" در اولین هفته اکران در آمریکا

فیلم جدید مجموعه سینمایی "هالووین" دومین فروش افتتاحیه برتر یک فیلم ترسناک درجه R و یک فیلم اکران‌شده در ماه اکتبر در سینماهای آمریکا را به نام خود ثبت کرد.
فروش خیره‌کننده
رویداد۲۴ فیلم ترسناک "هالووین" (Halloween) از شرکت‌های بلوم‌هاوس و یونیورسال در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی، از جمعه تا یکشنبه در 3920 سینما 77.5 میلیون دلار فروخت و ضمن این که به‌راحتی صدرنشین جدول فروش شد، بعد از "آن" (It) از شرکت‌های نیو لاین و برادران وارنر (123.4 میلیون دلار)، دومین فروش افتتاحیه برتر یک فیلم ترسناک درجه R تاریخ در این سطح را به نام خود ثبت کرد.

"هالووین" همچنین بعد از فیلم ابرقهرمانی "ونوم" (Venom) از شرکت سونی که اوایل ماه روی پرده رفت، دومین فروش افتتاحیه برتر یک فیلم اکران‌شده در ماه اکتبر در سینماهای آمریکا را داشت. "هالووین" در سطح بین‌المللی نیز در 23 بازار اول 14.3 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را به 91.8 میلیون دلار رساند. بیشترین فروش افتتاحیه فیلم با 4.9 میلیون دلار در مکزیک و بعد با 3.6 میلیون دلار در بریتانیا بود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، "هالووین" یازدهمین فیلم مجموعه سینمایی "هالووین" و دنباله مستقیم فیلم کلاسیک "هالووین" (1978) به کارگردانی جان کارپنتر است. منتقدان از فیلم جدید بسیار استقبال کرده‌اند و تماشاگران نیز در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند.

جیمی لی کرتیس در فیلم جدید "هالووین" به کارگردانی دیوید گوردون گرین، بعد از 40 سال بار دیگر در نقش شخصیت معروف لوری استرود ظاهر شده که دوباره با مایکل مایرز مواجه می‌شود، قاتلی نقاب‌دار که از 1978 وقتی لوری در شب هالووین توانست در آخرین لحظه از دست او بگریزد، ذهنش را درگیر کرده بود. (نیک کسل بار دیگر در نقش مایرز ظاهر شده است.) کارپنتر در پروژه جدید به‌عنوان مشاور هنری همکاری کرده است. هزینه تولید فیلم 10 میلیون دلار بوده است.

"هالووین"

دانلد پلزنس، نانسی لومیس، تونی موران و ویل سندین از دیگر بازیگران اولین فیلم "هالووین" بودند که موفقیت آن دنباله‌های زیادی به همراه داشت. در خلاصه داستان فیلم معروف کارپنتر آمده است: سال 1963، در یکی از شهرهای کوچک در ایالت ایلینوی، دختری به دست مایکل برادر شش ساله‌اش به قتل می‌رسد. پانزده سال بعد، دکتر لومیس معتقد است روح شیطان در کالبد مایکل تجسم پیدا کرده است و...

"هالووین 2" (1980)، "هالووین 3: فصل جادوگر" (1983)، "هالووین 4: بازگشت مایکل مایرز" (1988)، "هالووین 5" (1989)، "هالووین: نفرین مایکل مایرز" (1995)، "هالووین: 20 سال بعد" (1998)، "هالووین: رستاخیز" (2002)، "هالووین" (2007)، "هالووین 2" (2009)، دنباله‌های اولین "هالووین" بودند.

در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل روی پرده هستند، "ستاره‌ای متولد می‌شود" (A Star Is Born) به کارگردانی برادلی کوپر با بازی خودش و لیدی گاگا در سومین آخر هفته اکران 19.3 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد. "ونوم" با 18.1 میلیون دلار رده سوم جدول فروش آخر هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.

کمدی ترسناک "مورمور 2: هالووین تسخیرشده" (Goosebumps 2: Haunted Halloween) از شرکت سونی پیکچرز ریلیزینگ در دومین هفته اکران 9.7 میلیون دلار فروخت و در رده چهارم قرار گرفت.

این فیلم به کارگردانی آری سندل دنباله فیلم "مورمور" (2015) با بازی جک بلک است. فیلم از روی مجموعه کتاب‌های محبوب آر. ال. استاین نویسنده آمریکایی ساخته شده است و وندی مک‌لندان-کووی، مدیسن آیسمن و جرمی ری تیلور در آن بازی می‌کنند. جک بلک نیز نقش خود در فیلم اول را تکرار کرده است. داستان درباره دو پسر جوان است که به‌طور تصادفی هیولاهای مورمور را در شهر خود آزاد می‌کنند که باعث موجی از ویرانی در شب هالووین می‌شود.

استاین در فاصله سال‌های 1992 تا 1997، 62 کتاب با عنوان "مورمور" منتشر کرد.

درام فضایی "اولین انسان" (First Man) ساخته دامین شازل کارگردان آمریکایی برنده اسکار با بازی رایان گاسلینگ با 8.6 میلیون دلار فروش در دومین آخر هفته اکران، فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کرد و مجموع فروش داخلی خود را به نیز به حدود 30 میلیون دلار رساند.

"اولین انسان" اولین بار در دنیا ماه گذشته در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و یکی از 21 فیلم بخش مسابقه بین‌الملل نیز بود. "لا لا لند" فیلم قبلی شازل نیز در 2016 فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز بود. آن فیلم در لیدو با استقبال پرشور اهالی رسانه روبرو شد و بعدها در فصل جوایز سینمایی به موفقیت فراوان دست پیدا کرد. "لا لا لند" با 14 نامزدی پیشتاز جوایز اسکار 2017 بود و در نهایت در شش بخش پیروز شد، اما جایزه بهترین فیلم را به "مهتاب" به کارگردانی بری جنکینز باخت. "ضربه شلاق" دیگر ساخته شازل در 2015 برنده سه جایزه اسکار شد.

گاسلینگ در "اولین انسان" نقش نیل آرمسترانگ فضانورد آمریکایی را بازی می‌کند که در 20 ژوئیه 1969 در مأموریت آپولو 11 بر کره ماه گام نهاد. کلر فوی (بازیگر سریال "تاج " تولید شبکه نت‌فلیکس) در نقش جنت شیرسن همسر آرمسترانگ ظاهر شده است. کایل چندلر، جیسن کلارک، کوری استول، کیاران هایندز، کریستوفر آبوت و پاتریک فویجت گروه بازیگران فیلم را کامل می‌کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، فیلم ، امریکا ، فروش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان