تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
وزیر بهداشت خبر داد:

ایجاد بیمارستان جامع زنان در سیستان و بلوچستان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در حاشیه شهرهای این استان خدمات بهداشت و درمان تا حدودی تامین شده است.
رویداد 24: دکتر سید حسن هاشمی در سفر به چابهار و در جمع مسئولان این شهرستان بیان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی منطقه چابهار لازم است تا خدمات بهداشتی و درمانی نیز در این منطقه توسعه یابد.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار کرد: بیمارستان جدیدی باید در چابهار ایجاد شود و با توجه به نگاهی که به آینده داریم امیدواریم شاهد احداث این بیمارستان باشیم.

هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه دولت در برنامه هایی که در بحث تحول نظام سلامت به اجرا در آورد مناطقی همچون سیستان و بلوچستان را با نگاه ویژه‌تری دید؛ به گونه ای که اکنون شاهد رضایت مندی بیش از 90 درصدی مردم استان از این طرح هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش های رسیده تعداد زایمان‌های طبیعی در استان افزایش و تعداد سزارین‌ها کاهش یافته است.

وزیر بهداشت بیان کرد: در مجموع عملکرد بهداشت و درمان در مناطق محروم خوب بوده، اما خواسته‌های مردم هم شنیدنی است و لازم است به مرحله عمل درآید.

قاضی زاده هاشمی گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از نقاطی است که برنامه ریزی شده در آن بیمارستان جامع زنان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی و پرستاری، در 10 سال آینده در سیستان و بلوچستان نیاز به نیروی غیربومی نداریم.

وزیر بهداشت در پنجمین سفر خود به سیستان و بلوچستان، روز گذشته به جنوب این استان سفر کرد و ضمن دیدار با مردم منطقه از نزدیک مشکلات بخش بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان را مورد ارزیابی قرار داد و قرار است چند طرح بهداشتی و درمانی در منطقه با حضور وی راه اندازی و کلنگ زنی شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان