تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

تامین اجتماعی مال دولت و سایر افراد نیست

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از منابع بیمه شدگان صیانت می‌کنم، گفت: تامین اجتماعی مال دولت و یا سایر افراد نیست بلکه تنها متعلق به مردمی است که در آن پول ریخته‌اند.
رویداد۲۴ محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در اتاق بازرگانی ایران با ارائه برنامه‌های خود اظهار کرد: با توجه به اینکه رشد ۸ درصدی در کشور فراهم نشد متعاقب آن برنامه‌ریزی‌هایی که برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده بود محقق نشد؛ بنابراین به دنبال برنامه‌ریزی‌های جدید برای اشتغال در کشور باید بود.

وی افزود: ایجاد اشتغال در کشور برون‌داد اقتصاد ملی است و باید همه اجزای اقتصاد کشور کار کنند تا شکل بگیرند و حتی از عوامل بیرونی نیز متأثر است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اصلاح قانون کار در دستور کار دولت است گفت: البته دولت‌ها چند بار آن را از مجلس پس گرفته‌اند که حتی در دولت یازدهم هم این اتفاق افتاده است؛ تلاش می‌کنیم میان بخش‌های مختلف با این امر سه‌جانبه‌گرایی لازم برقرار شود تا مشکلات رفع گردد.

 تامین اجتماعی مال دولت و یا دیگر افراد نیست

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از منابع بیمه شدگان صیانت می‌کنم، گفت: این درست نیست که پول آن‌ها گرفته شود و در بخش دیگری مورد استفاده قرار گیرد که این اتفاق چند بار در کشور افتاده است، اما در صورتی که وزیر شوم تمام توان خود را به کار می‌بندم تا این اتفاق نیفتد.

شریعتمداری افزود: تامین اجتماعی مال دولت و یا سایر افراد نیست بلکه تنها متعلق به مردمی است که در آن پول ریخته‌اند.

۹۶ درصد قرارداد‌های نیروی کار در کشور موقت است

وی گفت: ۹۵ تا ۹۶ درصد قرارداد‌هایی که در کشور با نیرو‌های کار بسته می‌شود موقت است و امکان قرارداد‌های دائم وجود ندارد؛ این نقایص باعث شده که تمام طرف‌ها زیان ببینند.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قانون کار باید در کشور منجر به توسعه اشتغال شود گفت: تشکل‌های کارگری موجود در کشور همفکر و بلوغ یافته هستند و می‌توانند تصمیم‌های خوبی با کارفرمایان بگیرند.

شریعتمداری با اشاره به معرفی معاون سابق خود به جای او در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدوارم که رحمانی در این وزارتخانه موفق باشد و مشکلات و موانع را رفع کند، زیرا اگر کارگر و کارفرما مشکلات خود را حل کنند می‌توان به اشتغال کشور نیز کمک کرد و باید همکاری مناسبی میان دو وزارتخانه وجود داشته باشد.
منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان