تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

پاک کردن سوابق جستجو از سرورهای گوگل ساده تر شد

گوگل سابقه تمامی جستجوهای کاربران را بر روی سرورهای خود ذخیره می کند و اگر در زمان جستجو وارد حساب کاربری خود در این سایت شده باشید،راهی برای پاک کردن اطلاعات مذکور وجود ندارد.
پاک کردن سوابق جستجو از سرورهای گوگل ساده تر شد
رویداد۲۴ به نقل از ورج، اگر چه شما می‌توانید سابقه و تاریخچه استفاده از مرورگر خود را پاک کنید، اما با این کار اطلاعاتی که بر روی سرور‌های گوگل ذخیره شده از بین نمی‌رود.

در حال حاضر پاک کردن سوابق جستجو از روی سرور‌های گوگل مستلزم ورود به بخش تنظیمات حساب کاربری و پشت سر گذاردن چند مرحله مختلف و طولانی است که معمولا همه کاربران وبه خصوص کاربران عادی از آن سر در نمی‌آورند و لذا نمی‌توانند داده‌های خصوصی خود را از روی گوگل پاک کنند.

اما به تازگی گزینه‌ای در بخش جستجوی گوگل در نظر گرفته شده که به کاربران امکان می‌دهد به سادگی سابقه جستجوی خود را از این سایت حذف کنند.

علاقمندان با مراجعه به این نشانی به سادگی می‌توانند سوابق جستجو‌های خود را مشاهده و حذف کنند. همچنین در این بخش گزینه‌های مستقلی برای پاک کردن کل سوابق جستجو، پاک کردن سوابق جستجوی یک ساعت قبل و ... وجود دارد.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری این روز‌ها با فشار‌های زیادی برای رعایت حریم شخصی و امنیت کاربران خود مواجه هستند و با ایجاد این تغییرات سعی می‌کنند کاربران خود را هر چه بیشتر راضی نگهدارند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوگل
نظرات شما
پیشخوان