تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
فرمانده انتظامی همدان اعلام کرد:

۶ ماه حبس در انتظار افراد دارای ویزای نامعتبر/ تا کنون مشکلی برای زائران پیش نیامده

فرمانده انتظامی شهرستان همدان هشدار داد: افرادی که ویزا و گذرنامه معتبر ندارند و یا اقدام به اخذ ویزای غیرمعتبر می‌کنند در صورت برخورد در آن سوی مرز به ۶ ماه حبس محکوم می‌شوند.
۶ ماه حبس در انتظار افراد دارای ویزای نامعتبر/ تا کنون مشکلی برای زائران پیش نیامده
رویداد۲۴ سرهنگ جمشید باقری افزود: اگر زائران اربعین حسینی در هنگام سفر مدارک معتبر و کارت شناسایی داشته باشند با مشکل مواجه نخواهند شد چرا که برای عبور از مرز کشور عراق باید کارت شناسایی و گذرنامه خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به الزام رعایت برخی از نکات امنیتی، ایمنی و بهداشتی بیان کرد: زائران باید از مسیر‌های تعیین‌شده تردد کرده و از ورود به مکان‌های متفرقه که تردد در آن‌ها ممنوع است، خودداری کرده و حتی‌الامکان از اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه ویژه و تعیین‌شده برای رسیدن به مقصد مورد نظر استفاده کنند.

ممنوعیت حمل برخی دارو‌ها به عراق

باقری با بیان اینکه به همراه داشتن برخی از دارو‌ها در کشور عراق ممنوع است، خاطرنشان کرد: در هر کشور به همراه داشتن برخی از دارو‌ها ممنوع است که زائران باید این قوانین را رعایت کرده و از حمل دارو‌های ممنوعه خودداری کنند.

وی از زائران درخواست کرد تا شئونات اسلامی را در مسیر رعایت کنند چرا که آن‌ها نماینده ملت و فرهنگ ایران هستند و توصیه کرد: زائران در صورت مشاهده و احساس خطر می‌توانند به نزدیک‌ترین کنسولگری ایران و کانکس‌های نظامی که در مسیر مستقر هستند، مراجعه کرده و مسأله مورد نظر را گزارش دهند.

از حمل اشیاء قیمتی خودداری کنید

وی تأکید کرد: زائران باید از حمل و به همراه داشتن اشیاء و وسایل قیمتی خودداری کرده و یا در صورت به همراه داشتن این اشیاء به خوبی از آن‌ها نگهداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان با بیان اینکه نیرو‌های پلیس در تمامی محور‌های پرتردد مستقر است، تصریح کرد: زوار بیش از ۱۴ استان برای پیاده‌روی اربعین از همدان عبور می‌کنند که نیروی انتظامی به همراه پلیس راهنمایی و رانندگی استان، تردد و عبور زائران را کنترل کرده و آماده ارائه خدمات هستند.

تا کنون برای زائری مشکلی پیش نیامده

باقری در پایان با بیان اینکه تا کنون هیچ گزارشی از وقوع سرقت یا بروز مشکل برای زائران گزارش نشده‌است، گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع سرقت یا بروز مشکلات دیگر برای زائران اربعین دریافت نشده و در صورت گزارش نیروی انتظامی در اسرع‌وقت رسیدگی کرده و در آماده‌باش کامل قرار دارد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان