تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷
رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسین مشاور ایران:

شهردار جدید تهران باید دست پاک باشد/ فساد سرتا پای شهرداری را گرفته است

فریور صدری گفت: شهردار جدید تهران باید دست پاک و سالم باشد تا بتواند فسادی که سرتاپای شهرداری را فرا گرفته، پاکسازی کند.
شهردار جدید تهران باید دست پاک باشد/ فساد سرتا پای شهرداری را گرفته است
رویداد۲۴ با رد استفساریه شهردار وقت تهران در مجلس شورای اسلامی، بلاخره افرادی که برای بقای افشانی پا بر زمین می‌کوبیدند، آرام گرفتند؛ بنابراین دیگر نوبت به انتخاب شهردار جدید رسیده است و مخالفان چه بخواهند چه نخواهند باید در انتخاب فرد شایسته تعجیل به خرج دهند چرا که زمان زیادی تا ۲۵ آبان و خداحافظی رسمی مشمولان قانون منع بکارگیری از بازنشتگان با پست و منصب خود باقی نمانده است.

اما با توجه به کش و قوس‌های فراوانی که در شهرداری تهران شاهد آن بوده ایم و کم و کاستی‌هایی که هر کدام از شهرداران به گردن یکدیگر انداخته اند، به نظر می‌رسد باید ابتدا و قبل از هر کاری به اینکه شهردار انتخابی مورد نظر چه توانمندی‌هایی دارد، توجه شود.
 
بهرام فریور صدری، رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسین مشاور ایران در پاسخ به این سوال که شهردار باید چه آیتم‌هایی داشته باشد، اظهار داشت: آیتم‌های زیاد و مهمی وجود دارد که یک شهردار باید آن‌ها را بداند و رعایت و اجرای آن در حوزه اختیارات اوست، که مهمترین مورد آن دست پاک بودنش است، چرا که در حال حاضر فساد مالی سرتاپای شهرداری را فرا گرفته و برای نجات آن نیازمند به یک فرد سالم داریم.

وی تصریح کرد: همچنین فرد انتخابی باید کاملا مسلط به فضای شهری باشد و در این بخش از کارشناسان ورزیده شهرسازی بعنوان مشاوران خود استفاده کند نه اینکه اطراف خود را از دوست و رفیقان خود با عنوان و منصب‌های مختلف پر کند.

فریور ادامه داد: در دوره‌ای که کرباسی شهردار تهران بود، تراکم فروشی را باب کرد که عامل نابودی نه تنها شهر تهران بلکه دیگر شهر‌ها شد، هیچ شهرداری بعد از او نخواست که این معضل را ریشه کن کند در حالی که با روش‌های دیگر می‌توانستیم درآمد ناشی از آن را به بخش توسعه برگردانیم، اما همت این کار وجود نداشت.

رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسین مشاور ایران افزود: شهردار تهران باید معاونین خود را با توجه به مدارک مرتبط تحصیلی و تجربه و توانمدیشان در امور‌های شهرسازی، عمرانی، مالی، برنامه ریزی و ... از افراد زبده و خوش فکر انتخاب کند تا برای مشکلات فعلی ایده‌های نو و خلاقانه ارائه دهند.

فریور در پاسخ به این سوال که شما چه فردی را بعنوان شهردار، شایسته این منصب می‌بینید گفت: انتخاب شهردار رنگ و بوی سیاسی دارد ما تنها می‌توانیم نظر بدهیم که از گزینه‌های انتخابی اقایان، چه کسی عملکرد خوبی خواهد داشت یا نخواهد داشت، بنابراین اینکه ما کسی را پیشنهاد بدهیم بی فایده است.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان