تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷
فرید موسوی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

نمایندگان ابتدا منتقد وزیر پیشنهادی کار بودند/ سخنان شریعتمداری در مجلس، نظر نمایندگان را برگرداند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است: شریعتمداری در جلسات مختلف مجلس به نمایندگان توضیح داده است و با توضیحات خود توانسته نظر موافق بسیاری از نمایندگان را جلب کند و شرایط بسیار بهتری نسبت به روز‌های اول معرفی شدنش برای این وزارتخانه به دست آورد.
تشکل‌های کارگری حمایت خود را از شریعتمداری اعلام کرده‌اند
رویداد۲۴ وزارت کار یکی از چهار وزارتخانه‌ای است که درگیر تغییر و تحولات کابینه است؛ پس از استیضاح ربیعی، محسنی بندپی سرپرست این وزارتخانه شد و در نهایت محمد شریعتمداری به عنوان گزینه نهایی پیشنهادی برای تصدی پست وزارت کار به مجلس معرفی شد. محمد شریعتمداری در شرایطی قدم به مجلس خواهد گذاشت که پیش از این قرار بود به عنوان وزیر صنعت استیضاح شود. او اظهار تمایل کرده بود که در جلسه استیضاح حاضر شود و دلایل بروز مشکل در حوزه صنعت را برای نمایندگانبازگو کند اما در نهایت با تصمیم رئیس جمهور استعفا کرد تا به جای جلسه استیضاح، به جلسه رای اعتماد وزارت کار برود. برخی نمایندگان گفته‌اند او کار سختی پیش رو دارد. باید منتظر ماند و دید رای نمایندگان چه خواهد بود.
 
فرید موسوی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم درباره وضعیت محمد شریعتمداری در مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: نمایندگان ابتدا درباره عملکرد شریعتمداری در وزارت صمت انتقاداتی داشتند، ولی با توجه به توضیحاتی که چند روز اخیر در جلسات مختلف به نمایندگان مجلس داده، نظر‌ها را برگردانده است.
 
موسوی گفته است: شریعتمداری برای نمایندگان توضیح داد اتفاقی که در بازار صنعت و بخش تولید کشور افتاده است ناشی از سوءمدیریت‌هایی بوده که در حوزه ارزی کشور رخ داده است بنابراین وقتی مشکلات را تقسیم بندی کنیم، وزارت صنعت و معدن درباره این مشکلات نقش و سهم کمتری داشته است و مشخص بود این سوءمدیریت‌ها در حوزه ارز و مواد اولیه می‌تواند در بخش تولید وضعیت بازار را با این شرایط روبرو کند.
 
عضو اقتصادی فراکسیون امید می‌گوید: ما یکسری غفلت‌های تاریخی را در بخش صنعت و بازرگانی داریم. نظام توزیع ما سال‌ها است از مسائل و مشکلات مختلف رنج می‌برد و نتوانسته‌ایم یک نظام درست توزیع طراحی کنیم. ضمن اینکه بخش تولید ما هیچ راهبرد دقیقی ندارد. در توسعه تجارت و شناسایی بازار هدف صادراتی هم غفلت جدی و غیرقابل انکاری داشته‌ایم.
 
رییس فراکسیون جوانان مجلس دهم معتقد است در یک سال گذشته با وجود اینکه همواره سایه تفکیک بالای سر وزارتخانه صمت بوده است، نمی‌توان از شریعتمداری توقع معجزه و شق القمر داشت. ایشان از مدیران توانمند و با تجربه کشور هستند و سال‌ها در سطوح عالی وزارت کرده اند و کارنامه خوبی دارند؛ بنابراین بهترین گزینه در شرایط فعلی برای این وزارتخانه مهم هستند.
 
موسوی با تاکید بر ویژگی‌های شخصیتی شریعتمداری ادامه داد: شخصیت مثبت ایشان هم برای همه روشن و واضح است و با توجه به توضیحاتی که در مجلس داده اند، به نظرم نمایندگان بیشتری نسبت به روز‌های اولی که برای این وزارتخانه به مجلس معرفی شده بودند تغییر نظر داده و موافق ایشان شده‌اند.
 
عضو فراکسیون امید گفته است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه اقتصادی و اجتماعی است و طی چند روز گذشته تشکل‌های کارگری و بخش اجتماعی ذی‌نفع در این وزارتخانه حمایتشان را از شریعتمداری اعلام کرده‌اند. در حوزه اقتصادی هم بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در این وزارتخانه رقم می‌خورد و با توجه به سابقه و توانمندی که از آقای شریعتمداری سراغ دارم، می‌تواند در این وزارتخانه مفید واقع شوند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان