تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

مخالفان سعودی خواستار رفع ممنوع الخروجی خود شدند

پس از رفع ممنوع الخروجی فرزند ارشد جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، سایر مخالفان دولت سعودی نیز خواستار ادامه این روند و اجازه خروج از کشور برای خود و خانواده هایشان شدند.
مخالفان سعودی خواستار رفع ممنوع الخروجی خود شدند
رویداد۲۴ به گزارش شبکه خبری 'عربی ۲۱'، پس از گذشت بیش از سه هفته از ماجرای قتل خاشقچی منتقد آل سعود، مقامات سعودی به 'صلاح خاشقچی' فرزند ارشد وی اجازه خروج از کشور دادند.

در همین راستا صفحه توئیتری زندانیان عقیدتی و سیاسی موسوم به 'معتقلی الرأی' از مقامات سعودی خواستند که اجازه خروج خانواده‌های دیگر مخالفان را نیز صادر کنند و از تحت فشار قرار دادن خانواده‌های آن‌ها دست بردارند.
 
عربستان از ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۹ شهریور ۹۶) نزدیک به ۲۵۰ نفر از نخبگان، مخالفان سیاسی، فعالان مدنی، شعرا و کارشناسان اقتصادی و دانشگاهیان را با وجود مخالفت‌های داخلی و خارجی بازداشت کرده است.
 
این حساب توئیتری افزود: خانواده‌های دیگر مخالفان نیز تحت فشار مقامات سعودی ممنوع الخروج هستند و آل سعود ۱۷ نفر از خانواده یکی از مخالفان خود را ممنوع السفر کرده است.
 
معتقلی الرأی در ادامه تاکید کرد که ریاض همواره به خانواده‌های مخالفان خود با اقداماتی، چون ممنوع الخروجی، محرومیت از کار و اخراج خود سرانه سخت می‌گیرد.
 
 منابع نزدیک به خانواده خاشقچی روز پنج شنبه از سفر صلاح پسر وی به آمریکا خبر دادند.
 
مقامان خاندان حاکم بر عربستان که خود متهم به صدور دستور قتل خاشقچی هستند هفته گذشته مرگ این روزنامه‌نگار را به خانواده او تسلیت گفته بودند.
 
دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب، در نهایت روز شنبه گذشته تحت فشار‌های جامعه جهانی تائید کرد که این روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است.
 
خاشقچی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست می‌نوشت، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی ریاض با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان انتقاد کرده بود؛ موضوعی که می‌تواند انگیزه قتل او به دست نیرو‌های امنیتی سعودی بوده باشد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جمال خاشقجی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان