تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷
با کسب ۷ طلا و یک نقره؛

ایران برای نخستین‌بار قهرمان‌ جام‌جهانی ووشو شد

تیم ملی ووشوی ایران با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره برای نخستین‌بار قهرمان جام جهانی ساندا شد.
ایران برای نخستین‌بار قهرمان‌ جام‌جهانی ووشو شد
رویداد۲۴ رقابت‌های جام‌جهانی ووشو (ساندا) ۲۰۱۸ که به میزبانی شهر هانژو کشور چین از روز گذشته (شنبه) ۵ آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز شده بود، عصر امروز (یکشنبه) با برگزاری رقابت‌های اوزان سنگین و قهرمانی تیم ملی ایران با ۷ مدال طلا و یک نقره، به پایان رسید.

طبق قوانین فدراسیون‌جهانی، مدال‌آوران مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ روسیه مجوز حضور در جام‌جهانی ساندا را داشتند که تیم ایران نیز با پنج سانداکار مرد و سه سانداکار در بخش بانوان برای شرکت در این رقابت‌ها عازم چین شده بود.

در پایان این رقابت‌ها نتایج زیر رقم خورد:
در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم مردان، یوسف صبری در دومین مبارزه مقابل "فی لونگ کای" از ماکائو پیروز شد و به مدال طلا رسید. او پیش از این "گابریل الای بو" از لبنان را مغلوب کرد.

در وزن منهای ۸۵ کیلوگرم نیز، معین تقوی در دیدار نهایی "وادزیم لوریخ" نایب قهرمان جهان از بلاروس را شکست داد و طلایی شد. تقوی پیش از این "پیر رویر" از فرانسه را برده بود.

همچنین حمیدرضا قلی‌پور در وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم برابر "عبدالسالم" از مصر پیروز شد تا با یک شکست و یک برد به مدال نقره دست پیدا کند. رقابت‌های این وزن به صورت دوره ای برگزار شد.

پیش از این، در روز نخست این رقابت‌ها شهربانو‌ منصوریان به مدال طلا رسید و در مسابقات نوبت صبح روز دوم هم الهه منصوریان، فریناز نذیری، محسن محمدسیفی و میلاد عارفی‌مقام به مدال طلا رسیده بودند.

به این ترتیب تیم ملی ووشوی ایران با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره برای نخستین بار عنوان قهرمانی جام‌جهانی ساندا را به خود اختصاص داد. در هر هشت دوره قبلی این رقابت‌ها، چین به عنوان قهرمانی رسیده بود.

هدایت تیم‌ملی ووشوی ایران در این مسابقات را حسین اوجاقی در بخش مردان و لیلا بندانی در بخش بانوان به عنوان سرمربی بر عهده داشتند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان