تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی:

نتایج تیم‌های ملی کشتی در مجلس بررسی می‌شود

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه با حضور کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی و مسئولان فدراسیون برای بررسی نتایج پیکار‌های قهرمانی سال ۲۰۱۸ جهان خبر داد.
نتایج تیم‌های ملی کشتی در مجلس بررسی می‌شود
رویداد۲۴ «علی اصغر یوسف نژاد» درباره نتایج مسابقات تیم‌های ملی کشتی در رقابت‌های جهانی مجارستان و نامه رسول خادم به رئیس جمهوری افزود: در حال پیگیری برای برگزاری جلسه‌ای هستم تا با کادر فنی و مسئولان فدراسیون کشتی درباره وضعیت تیم و موقعیت‌های موجود، بحث و بررسی شود تا این قضیه و نتایج تیم‌های ملی را به صورت کارشناسی واکاوی کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت: اصل قضیه این است که تیم کشتی آزاد ایران از ۶۰ مدال مسابقات، فقط سه مدال گرفت و حتی یک نقره و طلا هم به دست نیاورد. کشتی‌گیران ما در لحظات پایانی از نظر قدرت بدنی کم می‌آورند در حالی که با میادین جهانی ناآشنا نبودند.

وی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم‌های ملی زحمت کشیده اند، ادامه داد: در برخی مواقع خود کشتی‌گیر مشکل داشت. چطور یک کشتی گیر حرفه‌ای، مبارزه‌ای را که تا لحظات پایانی پیش است، در پنج ثانیه آخر واگذار می‌کند؟ یا سبک کشتی آن‌ها در قبال کشتی‌گیران دیگر کشور‌ها تنظیم نبود، زیرا نحوه مبارزه با کشتی‌گیر آمریکایی به دلیل قدرت بدنی بالا با کشتی‌گیران اروپایی که فنی‌تر و تخصصی‌تر رفتار می‌کنند، باید متفاوت باشد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به مباحث ارزی در نامه رسول خادم نیز گفت: فکر نمی‌کنم اصل و اساس و پایه این اتفاقات، مساله ارزی باشد یا تمام موضوعات مربوط به وضعیت کشتی ایران در بوداپست به دلیل امور مالی باشد. با این حال ما این موضوعات را به دقت تعقیب خواهیم کرد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکار‌های قهرمانی جهان با سه مدال برنز در رده ششم قرار گرفت و تیم ملی کشتی فرنگی نیز با یک مدال برنز، یازدهم شد. نتایج ضعیف تیم‌های ملی در حالی رقم خورد که کشتی ایران در مسابقات جهانی حتی یک فینالیست نیز نداشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان