تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کشف تورقوزآباد جدید توسط اسرائیل!/ زیرزمین سایت پارچین محل ساخت ۵ بمب اتمی

یک رسانه اسرائیلی از اسنادی خبر داده که توسط یک موسسه آمریکایی به دست آنها رسیده است. این رسانه بر مبنای این اسناد مدعی شده ایران در زیرزمین سایت پارچین اقدامات لازم برای ساخت ۵ بمب اتم را کلید زده است.

افشای زمینه‌سازی ایران برای ساخت ۵ بمب اتم در سایت نظامی پارچین

رویداد۲۴ پس از لغو یک‌جانبه برجام توسط آمریکا، به نظر می‌رسد رویارویی ایران و اسرائیل نیز شکل دیگری به خود گرفته است. در روزهای اخیر بنیامین نتانیاهو به عمان سفر کرد و پیش از آن بسیار تلاش کرد اتحادیه اروپا را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران تحت فشار بگذارد. موج سندسازی اسرائیل علیه ایران نیز یکی از همان مواردی است که در دوره لغو برجام بیشتر شده است. چندی پیش نتانیاهو از سرقت پنجاه هزار صفحه سند توسط ماموران اسرائیلی از ایران خبر داده بود. خبر سایت هسته‌ای تورقوزآباد نیز در همین دوره توسط نتانیاهو مطرح شد که پس از بررسی مشخص شد آن مکان قالیشویی بوده و سایت هسته‌ای در کار نبوده است.

در اقدامی جدید، یک وبسایت اسرائیلی در گزارشی مدعی شده عکس‌ها و داده‌های جدیدی که توسط موسسه علوم و امنیت بین‌المللی در واشنگتن منتشر کرده نشان می‌دهد برنامه هسته‌ای نظامی ایران بسیار پیشرفته‌تر از چیزی است که پیش از این تصور می‌شد.

«ورلد اسرائیل نیوز» مدعی شده این موسسه آمریکای در گزارش خود از وجود اتاق‌های فشار و آزمایشگاه در یکی از پایگاه‌های نظامی ایران در پارچین در نزدیکی تهران خبر داده که در آن اتاق‌ها، انفجار‌های زنجیره‌ای و فرایند‌های لازم برای تولید بمب اتم انجام می‌گیرد.

این رسانه اسرائیلی مدعی شده «در سایت پارچین یک آزمایشگاه قرار دارد که دانشمندان هسته‌ای در آن آزمایش‌های نوترنی انجام می‌دهند» و برای اثبات مدعای خود نوشته است سایت پارچین یک پناهگاه زیرزمینی برای انبار بمب اتمی دارد که ایران در آن در حال سرهم کردن ۵ بمب هسته‌ای و آزمایش زیر زمینی آن است!

این رسانه رژیم صهیونیستی ریشه این اطلاعات را در آرشیو‌هایی که نتانیاهو در ماه آوریل در یک سخنرانی نمایشی افشا کرده بود خوانده و گفته: در ماه‌های گذشته موساد و کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل اطلاعات زیادی را با سازمان‌های اطلاعاتی شش کشور عضو توافق هسته‌ای در میان گذاشته‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن عکس‌هایی، ایران را متهم کرد که در منطقه تورقوزآباد در جنوب تهران، انبار سری از مواد و تجهیزات هسته‌ای دارد و از آژانس خواسته بود از این محل بازدید کند. او گفته بود ایران در ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تاسیساتی خارج کرده و در مناطق مختلفی در تهران پخش کرده‌اند، تا این مواد را پنهان کنند.

یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعای نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آژانس در انجام وظایفش از تمام اطلاعاتی که بر اساس موافقتنامه‌های پادمان در اختیار دارد استفاده می‌کند، اما بر مبنی اطلاعات ارائه شده بر اساس ظواهر ارزیابی نمی‌کند. بازرسان این نهاد فقط در زمان نیاز به اماکن و تاسیسات اعزام می‌شوند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
2
2
اون جای ادم دروغ، گور پدر اسرائیلی ها، ولی ملت رو خر فرض کردین، قالیشویی اونهمه دوربین مدار بسته و انتن رادار چیکار میخواد!!!؟؟؟
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
‍‍ در بر خی منا طق ومشاغل به دلایل حقوقی و رعایت استاندار های امنیتی منطقه بسته به جمعیت و دور یا نزدیک بودن به او لین کلانتری یا ‍پاسگاه .. جاهایی مثل این قالیشو یی باید سیستم امنیتی نظارت و هشدار کامل داشته باشند شک دارید از نیروی انتظامی و اماکن و یا یک شر کت مستقل ثبت بپرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
1
2
داره به اب و اتش میزنه تا جهان رو بر علیه ایران علم کنه چون امریکا خودش خوب میدونه اسرائیل دروغ میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
3
1
همه عقلا و ژدرسوختههاي عالم مي دانند كه جمهوري اسلامي ايران سراغ بمب اتمي نمي رود و نخواهد رفت.
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
1
0
ای بابا کسی به این دیوانه های اسرائبل بگوید که در هرجای خاورمیانه یعنی منحویترین و کثیفترین نقطه جهان بمب اتمی منفجر شود تمام مردم منطقه آسیبهای مرگبار و هولناک میبینند. البته غرب و شرق بدیل دشمنی با مردم منطقه بدشان نمی آید بوب اتمی هم در این منطقه نجس از نظر آنها امتحان شود.
كوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
2
3
بيشترين صدمه به ايران رو افراد تندرو و يا دوستان نادان زده اند بايد به فكر منافع ملي بود و بهانه به دشمن نداد و از شعار هاي تو خالي كه موجب سو استفاده ديگران ميشه پرهيز كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
مرگ بر اسراییل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان