تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

چرا آمریکایی‌ها هر ۳ سال یک‌بار گوشی خود را عوض می‌کنند؟

بر اساس آمار جدید کاربران آمریکایی دارنده گوشی‌های اندرویدی هر ۲.۸۳ سال یک‌بار و دارندگان آیفون هر ۲.۹۲ سال یک‌بار گوشی‌های خود را عوض می‌کنند. این رقم دو سال پیش هر ۲.۳۹ سال بود که این روند طولانی‌تر شده است.
چرا آمریکایی‌ها هر ۳ سال یک‌بار گوشی خود را عوض می‌کنند؟
رویداد۲۴ گزارش HYLA Mobile inc نشان می‌دهد کاربران آمریکایی به‌شدت به گوشی‌های قدیمی خود چسبیده و آن را رها نمی‌کنند. بر اساس گزارشی که اخیراً توسط این موسسه منتشر شد نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به دو سال پیش، مدت‌زمان بیشتری را برای نگه‌داشتن گوشی‌های قدیمی خود صرف می‌کنند و رقم ۲.۳۹ سال یک گوشی به ۲.۸۳ سال برای اندرویدی‌ها و ۲.۹۲ سال برای آیفون‌داران افزایش‌یافته است.

یکی از دلایل اصلی به گفته کارشناسان بالابردن قیمت گوشی توسط سازندگان است که باعث شده تا کاربران رغبت کمتری به خرید نشان دهند. این روز‌ها برای خرید یک گوشی پریمیوم باید ۱۰۰۰ دلار پرداخت و آیفون ۱۰ اس نیز ۱۰۹۹ دلار شده است.

به همین خاطر کاربران سعی می‌کنند گوشی‌های موجود را حفظ کنند. برخی کاربران گوشی‌های خود را به کودکانشان داده و سیم‌کارت را نیز به اقوام و دوستان خود می‌دهند. (در سیستم آمریکایی می‌توان خط را به مدت ۲ سال و به‌صورت تعریف‌شده خریداری کرد و یا سیم‌کارت همراه با گوشی را به‌عنوان قرارداد جدید دریافت کرد. بعد از ۲ سال پیشنهاد جدید از سوی اپراتور به کاربر برای دریافت گوشی جدید با سیم‌کارت موجود داده می‌شود که بسته به اعتبار مشتری و نوع قرارداد، تعریف مجدد می‌شود)

با توجه به سوئیچ به قرارداد‌های جدید در آمریکا با اپراتور‌های بی‌سیم عرضه‌کننده خدمات موبایل، کاربران مجبور شده‌اند تا پول کامل را به اپراتور پرداخت کنند که یک‌زمانی آن را با سوبسید دریافت می‌کردند. کمپانی‌هایی مانند ورایزون که سال‌ها قبل پیشنهاد‌های وسوسه‌برانگیزی به کاربران می‌داد، این روز‌ها قرارداد‌های پرسود بسته و همه‌چیز به ضرر مشتریان جلو می‌رود و مشتری مجبور می‌شود هم گوشی و هم خط خود را آپگرید کند.

وقتی قرارداد جدید بسته شد، کاربران متوجه می‌شوند کلاه بزرگی سرشان رفته است و هرماه قبض‌های سنگینی را باید پرداخت کنند و به گفته «جفری مور» از موسسه تحقیقاتی Wave ۷ کاربر با دریافت گوشی جدید، امتیاز اقتصادی خوبی را از دست می‌دهد و به همین خاطر کم‌کم کاربران متوجه این نکته شده و با بستن قراردادجدید و گرفتن گوشی نو مخالفت می‌کنند.

گروه تحقیقاتی UBS Group AG نیز در گزارشی نوشت تعداد آپگریدکنندگان گوشی از ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۲۲ درصد رسیده است.

از سوی دیگر عدم به‌روزرسانی به‌نوعی می‌تواند به نفع اپراتور‌های قدیمی هم باشد، چراکه اگر کاربری تصمیم به بستن قرارداد جدید بگیرد، ترجیح می‌دهد با یک اپراتور دیگر قرارداد ببندد و به همین دلیل اپراتور‌های قدیمی نمی‌خواهند مشتریان قدیمی خود را از دست دهند و از سوی دیگر هم پیشنهادات سابق را نیز عرضه نمی‌کنند. (این روز‌ها کاربران بیشتری از اپراتور‌های قدیمی مخابراتی به‌سوی اپراتور‌های بی‌سیم آمریکایی می‌روند.)
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان