تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

افزایش دوباره قیمت لبنیات بدون مجوز

قیمت انواع شیر در بازار هفته گذشته با افزایش عجیب و غریبی مواجه شد، اما هیچ یک از نهادهای نظارتی متولی در این زمینه پاسخگو نیستند.
افزایش دوباره قیمت لبنیات بدون مجوز
رویداد۲۴ صنایع لبنی دوباره و در هفته گذشته قیمت محصولات خود را افزایش دادند که به عنوان مثال می‌توان به قیمت انواع شیر پاستوریزه، کم چرب، ‌نیم چرب و پرچرب اشاره کرد که در بندهای مختلف از ۳۹۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان متفاوت است.

به عنوان مثال یکی از برندهای مطرح محصولات لبنی قیمت هر بطری شیر نیم چرب پاستوریزه را ۵۰۰۰ تومان و قیمت شیر کم چرب را ۴۳۰۰ تومان تعیین کرده است و یک برند معروف دیگر هر بطری شیر را به عنوان شیر پلاس ۴۴۰۰ تومان می‌فروشد.
البته برخی دیگر از برندهای محصولات لبنی هر بطری شیر را ۳۹۰۰ تا ۴۴۰۰ تومان می‌فروشند و در این میان هیچ نظارتی هم وجود ندارد.

این در حالی است که براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار مورخ سوم مردادماه امسال هیچ مجوزی به صنایع لبنی بابت افزایش قیمت محصولات لبنی پرمصرف از جمله شیر، ماست و پنیر داده نشده و قیمت انواع شیر بطری پاستوریزه بین ۲۹۵۰ تومان تا ۳۳۰۰ تومان مصوب شده است.

در این میان حداقل توقع از دستگاه‌های نظارتی به ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این است که هرچه سریع‌تر به وظایف ذاتی خود عمل و با گران فروشان و متخلفان در صنایع لبنی برخورد کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لبنیات ، قیمت ، تورم ، شیر
نظرات شما
پیشخوان