تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

نماینده اهل سنت پارلمان لبنان: الحریری مانع تشکیل دولت است

«فیصل کرامی» نماینده اهل سنت پارلمان لبنان از «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه این کشور به دلیل آنچه «احتکار سهمیه اهل سنت در کابینه» خواند انتقاد کرد و گفت: الحریری مانع تشکیل دولت است چرا که نتایج انتخابات را به رسمیت نمی شناسد.
نماینده اهل سنت پارلمان لبنان: الحریری مانع تشکیل دولت است
رویداد۲۴ وی روز سه شنبه در گفت و گو با تلویزیون «ال.بی.سی» گفت: چگونه است که الحریری دولتی را تشکیل می دهد که در سهمیه هر مذهب، نمایندگان دو جریان اصلی سیاسی آن حضور دارند، اما او سهمیه طایفه سنی را به نفع خود احتکار کرده است؟
وی تاکید کرد که جریان المستقبل به رهبری الحریری اکثریت تمام عیار سنی ها را نمایندگی نمی کند.

کرامی در کنار پنج نماینده دیگر اهل سنت در پارلمان لبنان جزو منتقدان سیاسی الحریری و جریان سیاسی وی محسوب می شوند.
آنها می گویند، سهمیه اهل سنت در کابینه لبنان نباید منحصر به جریان تحت رهبری الحریری باشد و باید از میان اهل سنت مستقل هم یک وزیر انتخاب شود.

بیش از پنج ماه از انتخاب الحریری به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه می گذرد اما وی هنوز نتوانسته این ماموریت را به سرانجام برساند.

در حالی که سعد الحریری رهبر جریان المستقبل به عنوان اصلی ترین حزب سنی لبنان، اصرار دارد که تمامی سهیمه وزیران سنی باید از میان جریان تحت رهبری خود باشد اما نمایندگان سنی منتقد وی که به سنی های جریان 8 مارس معروف هستند، خواهان اختصاصی یک کرسی وزارتی به خود هستند.

دیروز حزب الله در دفاع از خواسته این نمایندگان، از معرفی سهمیه وزیران پیشنهادی خود به الحریری امتناع کرد و این مساله را منوط به اختصاص سهمیه به سنی های مستقل کرد.

الحریری تاکنون با این خواسته مخالفت کرده است چرا که از نظر سیاسی وارد کردن یک وزیر سنی منتقد خود به کابینه را نوعی ناکامی سیاسی برای جایگاه خود به عنوان رهبر سیاسی اهل سنت لبنان می داند.

هنوز مشخص نیست که این اختلاف چگونه و با چه مکانیسمی قرار است حل شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لبنان ، حریری ، دولت ، اهل سنت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان