تاریخ انتشار: ۰۶:۰۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷
حسن رسولی در گفت و گو با رویداد۲۴:

اختلاف روحانی و آخوندی، مشکلی در شهرداری ایجاد نمی‌کند/ اعضای شورا از محسن هاشمی حمایت کرده‌اند

عضو شورای شهر تهران می‎گوید حواشی رخ داده میان آخوندی و دولت به معنای این نیست که این افراد بخواهند به دلیل اختلافات کارشناسی در برخی از موارد، نسبت به سابقه همکاری که باهم داشتند پشت پا بزنند، بالاخره آقای آخوندی یکی از گزینه‌های شهرداری است که در نهایت اعضای شورا در این رابطه تصمیم گیری خواهند کرد.
 رویداد۲۴ اعضای شورای شهر پنجم گویی بر سر انتخاب یک شهردار که بتواند تا پایان دوره کاری خود بر سر کار بماند، با مشکلات و موانع عمده‌ای مواجه شده‌اند. آن‌ها قرار است تا در آبان ماه سال جاری برای سومین بار برای پایتخت یک شهردار انتخاب کنند، شهرداری که امید، انگیزه و ثبات را به تهران و شهروندان آن برگرداند.
 
شنبه هفته جاری بالاخره از میان نام ۳۰ نفر، اعضای شورا ۵ نفر را به عنوان گزینه‌های نهایی انتخاب می‌کنند و از میان این ۵ گزینه پس از ارائه برنامه‌های خود برای مدیریت شهری، اعضای شورا به ۲ نفر از آن‌ها به عنوان گزینه‌های نهایی رای خواهند داد.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به آخرین وضعیت انتخاب شهردار جدید و اسامی پیشنهادی از سوی شورا، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بر اساس فرآیند توافق شده هر کدام از اعضا حق داشتند که ۵ نفر را به عنوان گزینه پیشنهادی مطرح کنند.
 
او گفته است برخی از همکاران با این توجیه که ۵ گزینه آخر اهمیت دارند و دو نفر نهایی تعیین کننده هستند، نسبت به درج برخی از اسامی اقدام کردند و بعضا چنین برداشتی شد که برخی از آن‌ها به لحاظ جایگاهی، توان شهردار شدن را ندارند. آنچه که می‌توانم بگویم، این لیست ۳۰ نفره که هیچگونه تقدم و تاخری هم ندارند، صرفا یک پایه اولیه است و به لحاظ تقدم تاخر اسامی فاقد آن معنای مورد تصور است و طبعا در دو مرحله باقی مانده به هر میزان که جلوتر برویم، افرادی که در لیست قرار می‌گیرند در مقایسه با یکدیگر از نقش و اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود.
 
قرار نبود نام کسی را برجسته کنیم

رسولی با بیان اینکه وجود برخی از اسامی در این لیست صرفا برای برجسته شدن شخصیت‌ها نیست، تصریح کرد: همکاران ما هرکدام نسبت به یکدیگر از یک شأن و جایگاه و حق و اختیار برخوردار هستند و بعید می‌دانم که عالما و عامدا اعضای شورای شهر با این انگیزه اسم افراد را مطرح کرده باشند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از میان گزینه‌های مطرح شده کسی در شرف بازنشست شدن نیست، خاطرنشان کرد: ما اکنون گرفتار مصوبه اخیر مجلس (قانون منع بکارگیری بازنشستگان) هستیم، البته هنوز شورای شهر بر تفسیر خود از قانون تاکید دارد و به همین دلیل قول و قرار گذاشتیم که در راستای حمایت از شهردار منتخبمان در هر مرحله‌ای که نمایندگان منتخب مجلس به عنوان قانونگذار به نتیجه‌ای برسند که اثر تصمیم آنان احتمال تداوم کار آقای افشانی فراهم شود، ما فرآیند انتخاب شهردار را متوقف خواهیم کرد، زیرا این جابجایی زودهنگام مدیریت شهری را به صرفه و صلاح مدیریت شهری و شهروندان نمی‌دانیم.

روحانی و آخوندی به یکدیگر پشت پا نمی‌زنند

رسولی با اشاره به حواشی رخ داده دردولت و بیانیه استعفای آخوندی، گفت: آقای آخوندی که سابقه وزارت در دولت را داشتند، یکی از گزینه‌های مطرح شده در کنار سایر گزینه‌ها هستند. شخصیت‌هایی مانند دکتر روحانی که رئیس‌جمهور کشور هستند یا مثلا فردی مانند آقای آخوندی که از دهه ۶۰ تاکنون همواره در پست‌های کلیدی حضور داشتند به نظر من نوع نگاه و شأن‌شان بالاتر از این است که اگر در یک موردی با همدیگر اختلاف کارشناسی داشته باشند، به همه سوابق همکاری با یکدیگر پشت پا بزنند.

حسن رسولی ادامه داد: با توجه به اینکه نام مهندس محسن هاشمی به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری در لیست قرار دارد، آقای هاشمی همانند گذشته موضعی در این رابطه اتخاذ نکرده‌اند. هاشمی امروز مورد قبول همه اعضای شورا است و باید به جلوتر برویم و فرآیند نقطه نظرات اعضای شورا چه خواهد شد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان