تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷
با ثبت رکورد منحصر به فرد ۳۳۰ هزار بیننده

آنتن و رکورد جدید استفاده از IPTV در ایران

برگزاری و پخش دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در ساعات آغازین روز شنبه باعث شد تا رکورد منحصر به فردی در مصرف پهنای باند در ایران به ثبت برسد.
رویداد۲۴  صبح روز گذشته یکی از حساس‌ترین بازی‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر برگزار شد. دیداری که در ساعات آغازین اولین روز هفته و در ژاپن برگزار می‌شد و همین زمان برگزاری غیرعادی آن باعث شد تابسیاری از ورزش دوستان نتوانند در منزل و از صفحه تلویزیون به تماشای این دیدار حساس بنشنند. عدم دسترسی به تلویزیون و حضور در محل کار، تحصیل و ... باعث شد تا باز هم اهمیت سرویس‌های اینترنتی به شدت بالا برود و به عنوان تنها دستاویز مردم برای تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا به حساب بیاید.

مراجعه زیاد و همزمان مردم به تلویزیون‌های اینترنتی برای تماشای بازی مورد نظر باعث شد تا خیلی زودتر از آن چه تصور می‌شد سرویس‌های اینترنتی از کار بیفتند. در این میان، اما اپلیکیشن و سایت آنتن، به عنوان پیشروترین IPTV فعال در کشور موفق شد تا یک رکورد منحصر به فرد در سرویس‌های اینترنتی به جا بگذارد.

هرچند از دسترس خارج شدن سرویس‌های مختلف اینترنتی، هجوم غیرعادی مخاطبان به سایت آنتن را به همراه داشت و این اتفاق برای دقایقی باعث به وجود آمدن اختلال در پخش مسابقه در آنتن شد، اما با عملکرد مهندسین و نیرو‌های فنی حاضر در پشتیبانی این IPTV و همینطور تجربه گردانندگان این سرویس در اداره سایت‌های پرترافیک، اختلال به وجود آمده خیلی زود برطرف شد و باز هم سرویس اینترنتی آنتن توانست پذیرای اصلی مخاطبان تلویزیون‌های اینترنتی در اقصی نقاط کشور باشد و رکورد جدید ۳۳۰ هزار بازدید کننده منحصر به فرد را به طور همزمان و مصرف بیش از ۱۴۰ گیگابیت بر ثانیه از پهنای باند را به ثبت برساند.


ثبات آنتن در پخش مسابقه روز گذشته باعث شد تا از سراسر ایران، همه کسانی که نمی‌توانستند پای تلویزیون به تماشای بازی بنشینند، بتوانند به راحتی از این سرویس اینترنتی استفاده کنند و حتی در دورترین نقاط ممکن در ایران نیز بدون مشکل به تماشای بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا بنشینند. سرویس آنتن که به صورت سایت و اپلیکیشن در اختیار مردم قرار دارد رکورد پخش همزمان برنامه‌های مختلف را در IPTV , OTT در اختیار دارد و هر روز نیز بر کیفیت آن افزوده می‌شود.

آنتن علاوه بر پخش مسابقات و برنامه‌های مختلف ورزشی با گزارش‌های ایرانی و خارجی، شبکه‌های مختلف تلویزیونی را در خود دارد تا در صورت عدم دسترسی مخاطبان به تلویزیون برای تماشای شبکه و یا برنامه‌ای خاص، به کار بیاید. نکته مهم درباره فعالیت آنتن اینکه، یک آرشیو از مسابقات مختلف ورزشی که از این شبکه پخش شد به صورت کامل وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده بسیاری از مخاطبان گردد.

از بازی کاشیما - پرسپولیس، تصویری ماندگار به جای مانده است، عکسی از الیاس شیخی معلم دهستان رمشک قلعه گنج که بازی را از طریق اپلیکیشن آنتن با شاگردان کلاسش تماشا می‌کند. عکسی که به این تکنولوژی و دسترسی اش در سراسر ایران ارزشی دوچندان می‌بخشد.
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان