تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷
به دنبال جر و بحث شدید خبرنگار سی ان ان و ترامپ

کاخ سفید مجوز خبرنگار سی‌ان‌ان را لغو کرد؛ توجیه عجیب سخنگو +عکس

دولت واشنگتن مجوز ورود یک خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان به کاخ سفید را لغو کرد؛ اقدامی که به دنبال جر و بحث شدید این خبرنگار با رییس‌جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری روز چهارشنبه دونالد ترامپ صورت گرفت.
کاخ سفید مجوز خبرنگار سی‌ان‌ان را لغو کرد؛ توجیه عجیب سخنگو +عکس
رویداد۲۴ سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید لغو مجوز ورود جیم آکوستا را تایید کرده و گفت، برخورد این خبرنگار با زن جوانی که به عنوان یک کارمند کاخ سفید مشغول انجام وظایف خود بوده، غیرقابل‌تحمل است.

ظاهرا آکوستا دست این کارمند کاخ سفید را هل داده و این اتفاق زمانی روی داده که این خانم تلاش کرده میکروفن را از دست آکوستا که مشغول جر و بحث با دونالد ترامپ بود، پس بگیرد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است، آکوستا هرگز به این کارمند کاخ سفید دست نزده و لغو مجوز خبری او برای ورود به کاخ سفید تهدیدی علیه دموکراسی است.

جف زاکه، رییس شبکه سی‌ان‌ان در یادداشتی نوشت: حملات کنونی ترامپ به مطبوعات از حد خود فراتر رفته و به طور آزاردهنده‌ای غیرآمریکایی هستند.


در جریان جر و بحث ترامپ و آکوستا، ترامپ به این خبرنگار گفت: صادقانه به شما بگویم که به نظر من شما باید اجازه دهید که من کشور را اداره کنم و شما سی‌ان‌ان را اداره کنید و اگر کارتان را به خوبی انجام داده بودید، الان درصد بازدید و آمارتان بهتر بود.

هنگامی که کارمند کاخ سفید تلاش کرد تا میکروفون را از آکوستا گرفته و آن را به خبرنگار بعدی بدهد، آکوستا همچنان به انتقاد از ترامپ ادامه داده و ترامپ نهایتا این خبرنگار را فردی بی‌ادب و افتضاح خواند.
کاخ سفید مجوز خبرنگار سی‌ان‌ان را لغو کرد؛ توجیه عجیب سخنگو +عکس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان