تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

پشت پرده اقدام شرکت‌های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیما

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف اصلی صنعت هوانوردی ترکیه در عدم فروش سوخت، تقویت ایرلاین‌های خودشان و کنار زدن شرکت‌های هواپیمایی ایران است.
 رویداد۲۴ سیدهادی بهادری در واکنش به توقف فروش سوخت در برخی از فرودگاه‌های منطقه به هواپیما‌های کشورمان، گفت: متأسفانه در روز‌های اخیر کشور‌هایی مانند ترکیه و لبنان، روند فروش سوخت به هواپیما‌ها را متوقف کرده اند که این مسئله مشکلات بسیاری برای ایرلاین‌ها ما ایجاد کرده است.

پشت پرده اقدام شرکت‌های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیما‌ها

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پشت پرده اقدام دولت و شرکت‌های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیماها، مباحث اقتصادی است، به نظر من فرودگاه‌ها و صنعت هوانوردی ترکیه به دنبال متوقف کردن و به تعطیلی کشاندن فعالیت ایرلاین‌های ایران هستند و برای تحقق این مسئله، اقدام به سنگ اندازی در روند سوخت رسانی به هواپیما‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی صنعت هوانوردی ترکیه در عدم فروش سوخت، تقویت ایرلاین‌های خودشان و کنار زدن شرکت‌های هواپیمایی ایران است.

هراس شرکت‌های بین المللی فروش سوخت از تحریم‌های آمریکا

بهادری با اشاره به تکرار اتفاق عدم فروش سوخت به هواپیما‌های در فرودگاه بیروت لبنان، گفت: البته در بحث اتفاق فرودگاه لبنان، این مسئله مطرح شد که شرکت‌های بین المللی ارائه سوخت در این فرودگاه به دلیل تحریم‌های آمریکا امکان فروش بنزین را ندارند.

هواپیما‌ها باید مخزن سوخت خود را کاملا پر کنند/سوخت بیشتر جای مسافران را می‌گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی برای دور زدن تحریم سوخت هواپیما دو راه کار وجود دارد، نخستین راهکار این است که هواپیما‌های ایرانی، مخزن‌های سوخت خود را در فرودگاه‌های کشور کاملا پر کنند که این مسئله موجب سنگین شدن هواپیما می‌شود که در نهایت هواپیما‌ها مجبور هستند مسافران کمتری را جابه جا کنند.

هواپیما‌های ایرانی برای سوخت گیری مجدد باید در فرودگاه‌های مرزی کشور فرود بیایند

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه کار‌ها در این رابطه این است که هواپیما‌های کشورمان در فرودگاه‌های نزدیک به مرز فرود آمده و برای رسیدن به فرودگاه کشور مقصد و برگشت از آنجا، سوخت گیری کنند.

بهادری ادامه داد: البته فرود و پرواز دوباره هواپیما هزینه سنگینی را برای ایرلاین‌ها به دنبال دارد، به طوری که بر اساس گزارش ها، یک فرود و پرواز هواپیما بیش‌تر از ۵۰۰ دلار هزینه به دنبال دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا جمهوری اسلامی باید مذاکرات ویژه‌ای را با کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه‌ای برای تعاملات بین فرودگاهی از جمله ارائه سوخت و تجهیزات هواپیمایی صورت دهد.




منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان