تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

تقاضای بابک نمازی از دولت ایران برای خروج پدرش از زندان

فرزند باقر نمازی، زندانی ۸۱ ساله ایرانی-آمریکایی، خواستار برقراری رابطه مستقیم میان ایران و آمریکا برای ایجاد تسهیلات آزادی پدرش شد.
تقاضای عاجزانه بابک نمازی برای رسیدگی به حال جسمانی پدرش، از مقامات جمهوری اسلامی ایران
رویداد۲۴  آسوشیتدپرس در گزارشی درباره باقر نمازی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی است خبر داده که خانواده او روز گذشته از مقام‌های ایران تقاضا کردند که زندان خارج شود. بابک نمازی در نامه خود به مسئولان ایران گفته از دولت ایران عاجزانه تقاضا می‌کنم که مرحمت و لطف نشان داده و به پدرم اجازه خروج از زندان برای درمان را بدهند.

آسوشیتدپرس نوشت: باقر نمازی در زندان اوین دچار بیماری قلبی شده است و اوایل سال جاری اجازه ترک زندان برای انجام عمل جراحی به او داده شد.

در ماه مارس نمازی یک بار دیگر مرخصی استعلاجی کوتاهی دریافت کرد که زمان آن بار‌ها تمدید شد. بابک نمازی و وکیل خانواده آن‌ها جرارد جنسر درباره وضعیت باقر نمازی با مقام‌های کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده و پس از این دیدار از لزوم برقراری رابطه مستقیم بین دولت ایران و آمریکا برای آزادی باقر نمازی سخن گفته‌اند.

وکیل نمازی گفته است این ارتباط مستقیم بسیار ضروری است چرا که زمان در حال تمام شدن است و ما خواستار یک اتفاق مثبت هستیم. بابک نمازی و وکیل خانواده آن‌ها گفته‌اند درخواستشان ماهیت بشردوستانه دارد
 
به گزارش رویداد۲۴ محمدباقر نمازی دولتمرد ایرانی و دیپلمات سابق است. او پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، استاندار خوزستان و معاونت امور محلی و عمران شهری وزارت کشور ایران را بر عهده داشته است. او پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، نماینده صندوق کودکان ملل متحد در کشور‌های سومالی، کنیا و مصر بود. از جمله وقایع رخ داده در دورهٔ استانداری او آتش‌سوزی سینما رکس آبادان بود. او مؤسس گروه غیردولتی همیاران است.
 
نمازی در سال ۱۹۸۳ به آمریکا مهاجرت کرد. او که دارای شهروندی این کشور است، دو پسر به نام‌های بابک و سیامک دارد. باقر نمازی در ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ و پس از بازگشت به ایران، بازداشت و به زندان اوین منتقل و به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او برای رسیدگی به پرونده پسرش سیامک نمازی به ایران رفته بود که توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده بود.
 
سیامک نمازی مدیر بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت پترولیوم بود. به گفته رسانه‌ها، سیامک و محمد باقر نمازی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی محاکمه شدند. هر دوی آن‌ها به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان