تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷
درآمدهای شهرداری کجاست؟

تندگویان: قالیباف هیچگاه گزارش مالی درستی به شورای شهر نداد/ نهادی برای برخورد با تخلف شهرداری‌ها وجود ندارد

عضو اصلاح طلب شورای سابق تهران گفته است:تمام تلاش شورای شهر گذشته برای شهردار شدن آقای هاشمی بود، اما متاسفانه با توجه به اتفاقاتی که افتاد این موضوع انجام نشد.

رویداد۲۴ محمدمهدی تندگویان گفته است: در شورای گذشته دائما از آقای قالیباف درخواست می‌کردیم که گزارش مالی بدهد اما هیچ زمانی هم گزارش مالی درستی از شهردار و معاون مالی اداری دریافت نکردیم. حتی در سال ۹۰ اعلام کردم که شهرداری تهران ۶۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد چه به بانک‌ها، چه به اشخاص و چه پیمانکاران، اما هیچ زمانی گزارش درستی از شهردار وقت دریافت نکردیم و دائما ایشان منکر این موضوع می‌شدند. امروز شاهد آن هستیم که شورا و شهرداری تهران دوباره همان اعداد و ارقام را مطرح می‌کنند، اما متاسفانه این حجم بالای بدهی باقی مانده است. گزارش‌دهی اینگونه مسائل با شهردار و معاون اداری مالی شهرداری است، اما باید توجه داشت که عمده این بدهی‌ها مربوط به شهرداری قبل است.

نهادی برخورد با تخلف شهرداری‌ها وجود ندارد

مشکلی که وجود دارد موضوعات اقتصادی است. در این موضوع شهرداری نیاز به سازمانی تحت عنوان دیوان محاسبات شهری دارد. متاسفانه در رابطه با اسناد و عملکرد هزینه‌ای شهرداری‌ها در کل کشور دستگاه نظارتی معین و مشخصی وجود ندارد. دولت دارای دیوان محاسبات است که در تمام حوزه‌ها و هزینه‌های دولت ورود پیدا می‌کند. ما نیاز به تاسیس سازمان دیوان محاسبات شهری داریم برای سازمان شهرداری‌ها چرا که این‌ها درآمد و هزینه دارند و این اسناد درآمد و هزینه باید در جایی بازرسی شود و در صورت به وجود آمدن تخلفی آن نهاد برای برخورد با این موضوعات ورود پیدا کند. شورای شهر در حال حاضر ممکن است گزارش‌هایی دریافت و به آن‌ها حسابرسی کند، اما نهاد مشخصی برای برخورد با متخلف یا ساماندهی موضوع حسابرسی شهرداری‌ها در کشور وجود ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان