تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
حمایت دولتی‌ها از وزیر خارجه؛

آشنا خطاب به ظریف: با کسانی که کوچکی خود را با تهمت به بزرگان پنهان می‌کنند، نجنگ

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با انتشار توییتی از جواد ظریف، وزیر امور خارجه حمایت کرد.
از جنگیدن با کسانی که کوچکی خود را با تهمت به بزرگان پنهان می‌کنند، دست بکشیم
رویداد۲۴ توییت آشنا که با جمله "برای محمد جواد ظریف" آغاز می‌شود، به شرح زیر است:

از انسانی موفق خواستند تا راز خود را با دیگران در میان بگذارد. لبخندی زد و گفت: موفقیت من زمانی آغاز شد که نبرد‌های کوچک را به جنگجویان کوچک واگذار کردم. دست از جنگیدن با کسانی کشیدم که کوچکی خود را با تهمت به بزرگان پنهان می‌کردند. سعی نکردم انتظارات دیگران را برآورده کنم و همه را شاد و راضی نگه دارم. دیگر سعی نکردم کسی را راضی کنم که درباره من اشتباه می‌کند. آنگاه شروع کردم به جنگیدن برای: اهدافم رویاهایم ایده هایم و سرنوشتم. روزی که جنگ‌های کوچک را متوقف کردم روزی بود که مسیر موفقیتم آغاز شد. هر نبردی ارزش زمان و روز‌های زندگی ما را ندارد.

گفتنی است امروز حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از تدوین تقاضای استیضاح وزیر امور خارجه خبرداد و گفت: تقاضای استیضاح «محمد جواد ظریف» به دلیل ارائه نکردن مدارک خود درمورد پولشویی تدوین شد و امضا‌های آن از امروز جمع آوری می‌شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ۲۰ آبان ۹۷ در گفت و گویی اظهارداشت: پولشویی در کشور یک واقعیت است و هشدار داد که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود 'منافع اقتصادی' افراد است.

وی دراین گفتگو تصریح کرد: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم؛ اما جا‌هایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صد‌ها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند... با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضاسازی‌ها مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد باشد فضاسازی کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضاسازی‌شان کنند».

وزیر امور خارجه همچنین روز گذشته - دوشنبه ۲۸ آبان ماه - در گفت و گویی دیگر در واکنش به اظهارات منتقدان و درخواست مستندات از وی گفت: کسانی که به من ایراد گرفتند، به نظام اتهام زدند و مستندات سخنانم در دسترس عموم است.

ظریف خاطرنشان کرد: من کاملا مشخص صحبت کردم، اما برخی دوستان برای اهداف سیاسی خود همه چیز را فدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: نوار اظهاراتم در این خصوص وجود دارد؛ درخواست می‌کنم افرادی که نسبت به اظهارات بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته اند.

وزیر امور خارجه در ادامه و درباره مستندات پولشویی، اظهارداشت: من مسئول مستندات نیستم، این مستندات در دسترس عموم است و مرکز مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی هم موارد پولشویی را اعلام کرده است.

ظریف ادامه داد: آخرین مستند در ارتباط با این موضوع هم مربوط به افرادی است که با داشتن شبکه پولشویی گسترده اخیرا مجازات شدند، علاوه بر این شبکه‌های پولشویی گسترده دیگر مستند شده است، لذا نیازی به توضیح بیشتر من نیست.
 
 
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان