تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کردند؛

زنگنه از حاشیه‌های انتصاب کرباسیان واهمه ندارد/ لابی وزیر نفت در مجلس قوی است

انتصاب مسعود کرباسیان به سمت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حالی انجام شده که او هیچ تخصصی در زمینه نفت ندارد.

1111111111111111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: بازگشت اخراجی‌ها! احتمالا این تیتر را به راحتی بتوان درباره وضعیت انتصاب‌های این روزهای دولت استفاده کرد؛ علی ربیعی استیضاح شد و از دولت خارج شد و با سمت مشاور روحانی منصوب شد. ولی الله سیف برکنار شد و قوه قضائیه از احضار او در پرونده اخلالگران ارزی خبر داده بود اما یکی دو هفته بعد به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی منصوب شد. مسعود کرباسیان هم که مدتی پیش به علت آنچه نمایندگان ناکارآمدی او خوانده بودند، استیضاح و از وزارت اقتصاد برکنار شده بود، با حکم بیژن زنگنه بار دیگر به دولت بازگشت و مسئولیت مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران را بر عهده گرفت؛ بدین ترتیب کرباسیان با اینکه در پست تخصصی خود، عملکردی داشته بود که دلار را تا مرز ۲۰ هزار تومان رسانده بود، حال در جایی منصوب شده که هیچ تخصصی ندارد!

علی ابراهیمی: انتصاب کرباسیان برای وزارت نفت حاشیه ایجاد می‌کند

علی ابراهیمی نماینده شازنده در این باره به رویداد۲۴ می‌گوید: از انتصاب آقای کرباسیان به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تعجب کردم. در شرایطی که مردم علاقه‌مند هستند که حلقه مدیریتی کشور بازتر و به سمت جوان‌گرایی برود این نوع انتصابات مناسب به نظر نمی‌رسد.

او گفته است: شرکت ملی نفت ایران یک شرکت بزرگ و اقتصادی است و مدیر باتجربه می‌خواهد. در بدنه وزارت نفت افرادی بودند که بتوانند این مجموعه را اداره کنند.

نماینده شازند گفته از یک بُعد دیگر این انتصاب زیر سوال است چراکه چند ماه پیش آقای کرباسیان نتوانست از مجلس برای حضور در وزارت اقتصاد رای اعتماد بگیرد، اما اکنون پست کلیدی و اقتصادی دیگری را به وی واگذار کردند. من فکر می‌کنم این انتصاب در آینده می‌تواند برای آقای زنگنه حاشیه‌هایی را هم در پی داشته باشد.

زنگنه از حاشیه‌های انتصاب کرباسیان واهمه ندارد/ لابی وزیر نفت در مجلس قوی است

سیدمحمدجواد ابطحی: زنگنه از حاشیه‌های انتصاب کرباسیان واهمه ندارد/ لابی وزیر نفت در مجلس قوی است

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر به رویداد۲۴ می‌گوید: تا امروز تصور می‌کردم که آقای کرباسیان بازنشسته شده باشد، اما گویا هنوز می‌تواند به کار در دولت ادامه دهد. رویکرد دولت آقای روحانی هم در دوره گذشته و هم در این دوره استفاده از افراد مسن و باتجربه بوده، ولی باید گفت اکنون کشور نیاز به نیروی جوان و پرانرژی دارد. متاسفانه در کشور یک حلقه بسته مدیریتی شکل گرفته و فقط پست‌ها بین افراد جابجا می‌شود. البته آقای زنگنه از حاشیه‌هایی که از این انتصاب می‌تواند برایش داشته باشد واهمه ندارد، زیرا لابی ایشان در بین نمایندگان بسیار قوی است.

زنگنه از حاشیه‌های انتصاب کرباسیان واهمه ندارد/ لابی وزیر نفت در مجلس قوی است

احمد علیرضابیگی: اختلاس‌ها و سرقت‌های میلیاردی در وزارت نفت نشان می‌دهد عملکرد وزارتخانه مناسب نبوده است

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در خصوص انتصاب مسعود کرباسیان به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به رویداد۲۴ می‌گوید: متاسفانه پست‌های مدیریتی در کشور در دست عده معدودی است و وزارت نفت هم تا کنون عملکرد مناسبی از خود به جای نگذاشته و سرقت‌های چند ده میلیاردی که در آنجا انجام شده موید همین موضوع است.

زنگنه از حاشیه‌های انتصاب کرباسیان واهمه ندارد/ لابی وزیر نفت در مجلس قوی است

سیدقاسم جاسمی: سرشان را زیر برف کرده‌اند

سیدقاسم جاسمی، نماینده کرمانشاه به رویداد۲۴ می‌گوید: این اقدامات و انتصاب بسیار زشت است و آقایان سر خود را زیر برف کردند. واقعاً جای تاسف دارد که آقای زنگه برای مدیر این مجموعه روی به انتخاب فردی مسن آورده است. از نظر من این انتصاب برای آقای زنگنه در مجلس حاشیه ایجاد خواهد کرد و ایشان حتماً باید پاسخگو باشد.

زنگنه از حاشیه‌های انتصاب کرباسیان واهمه ندارد/ لابی وزیر نفت در مجلس قوی است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی: از اهرم نظارتی مجلس استفاده می‌کنیم

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار به رویداد۲۴ گفته است: واقعاً نمی‌فهمم در کشور ما وزرا به چه صورتی انتصابات زیرمجموعه خود را انجام می‌دهند. به هر حال برای یک انتصاب باید چارچوب‌ها و ملاک‌هایی در نظر گرفته شود. آقای کرباسیان در وزارت اقتصاد مدیر موفقی نبود و قطعاً در این پست که خیلی هم مهم است نمی‌تواند موفق باشد، ولی وزیر نفت تشخیص داده او در این سمت قرار بگبرد و ما هم حتماً عملکرد ایشان را رصد خواهیم کرد و هر جا لازم باشد از اهرم نظارتی خود استفاده خواهیم کرد. در شرایط کنونی بهتر است که جوان‌تر‌ها و افرادی که جنب و جوش بیشتری دارند در راس کار قرار بگیرند نه افرادی که سنی و سالی از آن‌ها گذشته است.

زنگنه از حاشیه‌های انتصاب کرباسیان واهمه ندارد/ لابی وزیر نفت در مجلس قوی است

هدایت‌الله خادمی: زنگنه کسانی را منصوب می‌کند که به حوزه نفت آشنا نیستند

هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک به رویداد۲۴ می‌گوید: اینکه پست‌های دولتی دست یک عده خاصی می‌چرخد یک واقعیت غیرقابل انکار است. شرکت ملی نفت ایران یک شرکت مهم، فنی، اقتصادی و سیاسی است و بخش اعظم درآمد کشور را تامین می‌کند. فردی که در راس این شرکت است باید اشراف خوبی به مسائل اقتصادی و بازاریابی داشته باشد و مخازن و حفاری را بشناسد.

زنگنه از حاشیه‌های انتصاب کرباسیان واهمه ندارد/ لابی وزیر نفت در مجلس قوی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته است: آقای کرباسیان از بدنه وزرات نفت نیست و قرار گرفتنش در این پست با حرف و حدیث‌هایی روبرو بوده است. البته معلوم نیست اگر آقای زنگنه ایشان را در این سمت قرار نمی‌داد، فرد بهتری را در این مجموعه به کار می‌گرفت. از وقتی آقای زنگنه وزیر نفت شده سعی کرده افرادی را به کار بگیرد که خیلی به کارشان آشنایی نداشته باشند که هرچه خودش گفت اتفاق بیفتد. این نوع انتصابات، اعتماد مردم به مسئولان را کاهش می‌دهد و با تاسف باید بگویم که اصلاً مردم دیگر اعتمادی به مسئولان ندارند، چون عملکرد و خروجی خاصی را نمی‌بینند. امروز با این همه منابع موجود در کشور می‌بینیم که بسیاری از جوانان دهه شصتی ما بیکار هستند و امید به آینده به حداقل رسیده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان