تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷
مسعود پزشکیان:

بگذارید ظریف را استیضاح کنند/ در ظاهر بروی هم می‌خندیم و پشت سر پرونده‌سازی می‌کنیم

نائیب رئیس مجلس می‌گوید: بگذارید ظریف را استیضاح کنند مشکلی ندارد؛ به هر حال خیلی حرف‌ها هست که می‌تواند در مجلس صادقانه مطرح شود.

بگذارید ظریف را استیضاح کنند/ در ظاهر بروی هم می‌خندیم و پشت سر پرونده‌سازی می‌کنیم

رویداد۲۴ مسعود پزشکیان درباره با اظهارات ظریف درباره پولشویی و انتقاداتی که به او مطرح می‌شود، گفت: شما ببینید برخی موسسات مالی چقدر پول‌های مردم را گرفتند و مصیبت به بار آوردند؟ اگر ما دارای یک سیستم شفاف بودیم آن‌ها نمی‌توانستند چنین کاری بکنند و هنوز هم آن روند در برخی موسسات ادامه دارد. چگونه باید این موارد را مدیریت کنیم؟ چگونه باید خبری کنیم و چگونه باید این را حل کنیم؟ این‌ها مواردی است که باید به بحث گذاشته شود.

او ادامه داد: آنچه باعث شده است آقای ظریف چنین بحثی را مطرح کنند مربوط می‌شود به افراد داخل که متاسفانه گاهی اوقات منش‌ها به گونه‌ای است که گویا هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز بر وفق مراد است و هرچه بدی وجود دارد آن طرف آب است.

پزشکیان گفت: واقعیت آن است که ما در این مسائل مالی حساب و کتاب و قانون خوبی داریم، اما وقتی به اجرا می‌رسد با مشکل مواجه می‌شویم. نمی‌خواهم به خاطر شرایطی که داریم و مسئله cft و fatf خیلی از صحبت‌ها را مطرح کنم، اما آن‌هایی که تهدید می‌کنند و پیامک می‌فرستند و از لایحه استعماری نام می‌برند واقعا اگر به درستی مسائل را حلاجی می‌کردند اینگونه صحبت نمی‌کردند.

نائب رئیس اول مجلس در پاسخ به این سوال که استیضاح وزیر خارجه آیا فرار به جلو مخالفان است گفت: اطلاعات دقیقی از طرح استیضاح ظریف ندارم، اما بگذارید استیضاح کنند مشکلی ندارد؛ به هر حال خیلی حرف‌ها هست که می‌تواند در مجلس صادقانه مطرح شود چراکه خیلی حرف‌ها آنگونه که مطرح می‌شود نیست.

او ادامه داد: واقعیت، واقعیت است، اما سوال اینجاست اگر قرار باشد کسی استیضاح راه بیاندازند آیا صلاح است این مسائل از تریبون و در دعوا‌های خودمان مطرح شود؟ این چیزی است که من درباره آن‌ها تامل دارم.

پزشکیان افزود: بحث این است که ما چگونه صحبت کنیم که گزک دست دشمن ندهیم، اما ابنکه بخواهیم بگوییم ما هیچ مشکلی نداریم و وضعمان خیلی خوب است این نمی‌تواند درست باشد. سوال اینجاست اگر وضعمان خوب است پس این مشکلات از کجا آمده است؟ شما نمی‌توانید یک دولت را محکوم کنید چرا که این یک حقیقت است که مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی، مسائل صنعتی و تولیدی به یکباره ایجاد نمی‌شود بلکه یک روندی است که به اینجا رسیده؛ در این روند نمی‌توان گفت: تنها دولت‌ها مقصر هستند بلکه مجلس و قوه قضائیه هم مقصر است؛ بنابراین اگر قرار است به دنبال مقصر بگردیم همه کسانی که به طریقی در سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و اجرای آن مداخله می‌کنند مقصرند و همه باید بپذیرند که عامل به وجود آمدن وضعیت فعلی هستند.

پزشکیان گفت: با باور و اعتقادمان دست به دست هم دهیم. نه اینکه در ظاهر به روی هم بخندیم و در پشت سر برای هم پرونده درست کنیم و بخواهیم آبروی هم را بریزیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان