تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷
بر اساس ارزیابی کارشناسان بین‌المللی؛

ایران در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران قرار دارد

دو مؤسسه بین‌المللی «کنترل ریسکس» و «اینترنشنال SOS» در ارزیابی خود برای سال ۲۰۱۹، ایران را جزو امن‌ترین کشور‌های جهان برای گردشگران شناختند.

ایران در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران قرار دارد

رویداد۲۴ امنیت ایران در این گزارش در سطح کشور‌های اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا ارزیابی شده است. به غیر از ایران، تنها در تعداد انگشت‌شماری از دیگر کشور‌های خاورمیانه مانند کویت و قطر نیز سطح خطر‌های امنیتی «پایین» ارزیابی شده است.

امنیت کشور‌های ترکمنستان و عربستان سعودی متوسط ارزیابی شده و پاکستان، عراق، افغانستان به همراه بسیاری از کشور‌های آفریقایی در رده کشور‌های «خطرناک» برای گردشگران قرار گرفته‌اند.

در میان کشور‌های جهان، فنلاند، نروژ و دانمارک به عنوان امن‌ترین‌ها معرفی شده‌اند.

این گزارش در کنار گزارش دیگری از مؤسسه Ipsos منتشر شده که در آن چشم‌انداز اقتصاد و بازار در سال ۲۰۱۹ مورد بررسی قرار گرفته است.

بر مبنای آن گزارش، ۴۳ درصد تصمیم‌گیران حوزه کسب و کار، انتظار افزایش تهدید‌های امنیتی در جهان در سال ۲۰۱۹ را دارند.

اینترنشنال SOS بزرگ‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات پزشکی و آموزش‌های مسافرتی در جهان و طرف قرارداد بیش از دو سوم از ۵۰۰ شرکت برتر در حوزه بین المللی از نگاه مجله اقتصادی فورچون است.

ایران به عنوان کشوری چهار فصل با انبوه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، همواره مورد توجه گردشگران بوده است. اخیراً «محمد خیاطیان» معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفته بود که تنها در نیمه نخست سال جاری، بیش از شش میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند.

این رقم رشد ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. از دیگر رویداد‌های برجسته مرتبط با حوزه گردشگری ایران در سال جاری، انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی است.

ویژگی‌های تاریخی، طبیعی، تمدنی و گردشگری همدان باعث شد چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) آبان ماه در این شهر برگزار شود و ۸۰ نفر از اعضای اجلاس جهانی گردشگری از ۳۰ کشور جهان در آن حضور بهم رسانند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان