تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷
حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

روحانی در ۵ سال ریاست جمهوری کادرسازی نکرد/ روش اصولگرایان در تربیت چهره‌ها را تحسین می‌کنم

زرآبادی می‌گوید: من به عنوان یک اصلاح‌طلب، یک روش و منش اصولگرایان را تحسین می‌کنم و آن هم این است که آن‌ها خیلی راحت روی به کادرسازی می‌آورند و از نیرو‌های خود حمایت می‌کنند.

11111111111111111

 رویداد۲۴ محمد آیتی: بدون شک تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان یکی از بهترین مصوبات مجلس دهم بوده که می‌توان بواسطه این قانون، سال‌ها از این مجلس یاد کرد.

این روزها که مدیران بازنشسته یکی پس از دیگری صندلی خود را ترک می‌کنند افرادی به مانند برخی روسای فدراسیون‌های ورزشی سخت به دنبال ماندن در سمت خود هستند. سیده‌حمیده زرآبادی عضو فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به اینکه این افراد هم باید پست خود را ترک کنند، می‌گوید: متاسفانه اصلاح‌طلبان در کادرسازی از رقیب اصولگرای خود عقب هستند.

حمیده زرآبادی نماینده قزوین به رویداد۲۴ می‌گوید: افراد بازنشسته‌ای که به صورت تمام وقت در دولت مشغول به کار هستند با وجود تصویب قانون برای منبع بکارگیری بازنشستگان باید از سمت خود کنار بروند، اما اینکه فردی مشاور‌ه‌ای را به مجموعه‌ای از دولت بدهد بدون اشکال است و مشاور، پست و کار تمام وقت محسوب نمی‌شود.

او گفته است: امروز برخی روسای فدراسیون‌های ورزشی که به دنبال ماندن در سمت خود هستند باید بدانند که پست آن‌ها به فردی نیاز دارد که تمام وقت در فدراسیون کار کند پس آن‌ها نمی‌توانند به اسم کار پاره وقت و کسر حقوق کم یا کلاً نگرفتن حقوق در آن سمت بمانند. قانون در این رابطه بسیار واضح است و جای هیچ شبهه‌ای را باقی نگذاشته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: من خودم یک نماینده منتسب به جریان اصلاحات هستم، اما گاهی می‌بینم و می‌شنوم که برخی همفکران من، عنوان می‌کنند که این قانون با نفوذ اصولگرایان به تصویب رسید و این اتفاق در نهایت به ضرر اصلاح‌طلبان تمام خواهد شد. اکنون پنج سال است که آقای روحانی رییس جمهور هستند و همه می‌دانیم که ایشان به مدد رای حامیان جریان اصلاح‌طلب به پیروزی رسیدند، هرچند خودشان می‌گویند اصلاح‌طلب نیستم، اما موضوع حائز اهمیت این است که ایشان در این پنج سال می‌توانستند روی به کادرسازی بیاورند، اما ما شاهد چنین کادرسازی نبودیم. آقای رییس جمهور و وزرای ایشان در این مدت باید جوان‌تر‌ها و افرادی که تفکر ایشان را قبول داشتند و از استعداد مدیریتی برخوردار بودند را بکار می‌گرفتند و هنوز هم جا دارد تا این اتفاق بوقوع بپیوندد.

او ادامه می‌دهد: من به عنوان یک اصلاح‌طلب، یک روش و منش اصولگرایان را تحسین می‌کنم و آن هم این است که آن‌ها خیلی راحت روی به کادرسازی می‌آورند و از نیرو‌های خود حمایت می‌کنند. به طور مثال می‌توان به مدیر شبکه سه سیما اشاره کرد که فردی جوان است و حتی در زمان کوتاهی که در راس مدیریت شبکه قرار داشته برای دو برنامه پربیننده این شبکه هم مشکل پیش آمد، اما همه جوره توسط افراد همفکر خود حمایت شد. اما متاسفانه در دولت، جوان‌ها با انگ اینکه رزومه ندارند نمی‌توانند به راحتی به پست‌های مدیریتی دست پیدا کنند و از طرف دیگر، خانم‌های شایسته از همین حداقل‌ها هم، بی‌بهره‌اند.

زرآبادی با اشاره به ملاک شایسته‌سالاری می‌گوید: من به شایسته‌سالاری اعتقاد دارم، اما گاهی مدیران بالادستی چنان فضا را سخت می‌کنند که جوان‌ها نمی‌توانند به حلقه مدیریتی کشور نفوذ پیدا کنند. ما باید از جوانان در حد خودشان انتظار داشته باشیم، این منطقی نیست که از یک جوان ۳۰ ساله انتظار کلی مقالات علمی یا سابقه مدیریتی در بخش‌های غیردولتی را داشته باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان