تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
شگفتی از عرف دیپلماتیک ایران؛

خروج ظریف از سالن سخنرانی رییس مجلس رژیم صهیونیستی و تعجب اسرائیلی‌ها!

خروج ظریف به هنگام سخنرانی مقام اسرائیلی در ایتالیا تعجب رسانه‌های اسرائیلی را برانگیخت. این در حالی است که از ابتدای انقلاب تاکنون این اقدام، یک امر مرسوم در عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
تعجب اسرائیلی‌ها از خروج ظریف از سالن سخنرانی رییس مجلس رژیم صهیونیستی
رویداد۲۴ محمدجواد ظریف که برای شرکت در کنفرانس مدیترانه‌ای به رم سفر کرده بود، سالن را هنگام سخنرانی «یولی ادل استین» رییس کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی ترک کرد. این اقدام وزیر خارجه ایران که در عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی امر مرسومی است، مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به خروج ظریف از سالن در تیتر اخبار امروز خود به ادعا‌های این مقام اسرائیلی علیه جمهوری اسلامی نیز اشاره کرده‌اند. تعجب این رسانه‌ها از اقدام ظریف در حالی با تیترهای درشت عنوان شده که در تاریخ جمهوری اسلامی، سابقه ندارد هیچ یک از مقام‌های مسئول در سالنی که یکی از مسئولان اسرائیلی در آن سخنرانی می‌کند حضور داشته باشد. این عرف نه تنها در حوزه دیپلماسی، که در ورزش نیز به یک قانون نانوشته تبدیل شده و وزرشکاران ایرانی اجازه رقابت با رقبای اسرائیلی را ندارند.
 
تایمز آو اسرائیل، جرزالم پست، آروتز شوا و دیگر رسانه‌های اسرائیلی با عنوان «وزیر خارجه ایران هتل رم را قبل از سخنرانی رییس کنست اسرائیل ترک کرد» به این اتفاق مرسوم اشاره کرده‌اند. 
 
ادل استین در سخنرانی خود از ایتالیا انتقاد کرده که چرا برای گفت‌وگو‌های مدیترانه‌ای از ایران دعوت به عمل آورده است! او گفته اسرائیل هیچ مرزی با ایران ندارد، اما ایران به دنبال ایجاد مرز با اسراییل در سوریه، لبنان و نوار غزه است.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد جواد ظریف
نظرات شما
پیشخوان