تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
سرمایه گذاران جهانی به دلیل افت شدید نفت به بازار دلار روی آورده اند؛

واگذاری جایگاه طلا به بازار دلار / طلا دیگر محل امن سرمایه‌گذاری نیست

در حالی که سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از وضعیت اقتصاد جهانی و افت شدید قیمت نفت به بازار دلار روی آورده اند، قیمت طلا روز جمعه با کاهش همراه بود.

رویداد۲۴ قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۲۲۳ دلار و ۵ سنت رسید. قیمت طلا‌ی آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۹ درصد افت به ۱۲۲۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

در حالی که بازار‌ها به دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی و افت شدید قیمت نفت با آشفتگی مواجه شده اند، ارزش دلار دیروز در مسیر ثبت بزرگترین افزایش هفتگی در طی یک ماه گذشته قرار گرفت.

دیگر عامل تقویت ارزش دلار کاهش نیم درصدی ارزش یورو بود. پس از آنکه گزارشی در مورد شاخص مدیران خرید حوزه یورو نشان داد که رشد کسب و کار در ماه جاری میلادی بسیار بیش از حد انتظار کند شده است، ارزش یورو افت داشت.

طلا، که همواره به عنوان یک محل امن سرمایه گذاری در دوران بلاتکلیفی‌های سیاسی و اقتصادی محسوب می‌شود، امسال جایگاه خود را به بازار دلار واگذار کرده است. در پی تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، قیمت طلا نسبت به بالاترین رقم‌های ثبت شده در ماه آوریل بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

جانی توز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تا جایی که به طلا مربوط می‌شود، رشد ارزش دلار امسال به یک عامل مهم در تعیین قیمت‌ها تبدیل شده و این روند همچنان ادامه دارد.»

فعالان بازار طلا اکنون به نشست گروه ۲۰ در پایان ماه جاری میلادی در آرژانتین چشم دوخته اند تا ببینند نتیجه مذاکرات تجاری رهبران آمریکا و چین چه خواهد بود.
منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان