تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس دادگستری تهران:

کیفرخواست پرونده احمد عراقچی صادر شد/ محاکمه علنی برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران از ارسال پرونده‌های معاون سابق بانک مرکزی و یکی از دلالان ارز و سکه به دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی خبرداد.
کیفرخواست پرونده احمد عراقچی صادر شده / محاکمه او علنی خواهد بود
رویداد۲۴ غلامحسین اسماعیلی، در خصوص آخرین وضعیت پرونده های معاون ارزی سابق بانک مرکزی و سالار آقاخان از دلالان ارز و سکه ،گفت: کیفرخواست این پرونده ها اخیرا صادر شده است.

وی افزود: اکنون این پرونده ها به دادگاه ارسال شده و در نوبت رسیدگی قرار دارد و همچون سایر پرونده های فساد اقتصادی اخیر، دادگاه این افراد هم به صورت علنی برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه ای پیرامون پرونده های فساد اقتصادی اخیر گفت: صبح امروز جلسه ای در همین رابطه برگزار شد. برخی پرونده های فساد اقتصادی اخیر همچنان مفتوح است.

«بعد از دستگیری سالار آقاخان از وی تحقیقات می‌شود و سپس به احمد عراقچی می‌رسند و این فرد مطالبی را می‌گوید که در نتیجه آن از آقای سیف تحقیق می‌کنند» این جملات یکی از کلیدی ترین جملات سخنگوی قوه قضائیه در یک ماه اخیر است. احمد عراقچی با تامین قرار وثیقه آزاد شد و سیف هم ممنوع الخروج شد .
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
سيدرستم سيد آقاخان؟سالار آقاخان؟احمدی نژاد...
رحمان محمدی اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
1
آقای سیف در مقام رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار سیاستگذار و تصمیم گیرنده اصلی سیاستهای ارزی کشور نقش اول را در تلاطم بازار ارز داشته و آقای عراقچی در مقام معاونت ارزی بانک مرکزی مسئول مستقیم اجرای سیاستهای ارزی کشور نقش دوم را تلاطم بازار ارز داشته و حمید مظلومین و اسماعیل قاسمی به عنوان دلالان ارزی نقش سوم را داشتند و مسئولان قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده مظلومین بارها اعلام نمودند از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین و از وی به عراقچی و از او به سیف ‌رسیده و با تحقیق از سیف معلوم شد فساد وجود دارد و افزودند مسئولین بانک مرکزی هم در سال 92 و هم سال 96 بطور رسمی ، صریح و شفاف اعلام داشتند وحید مظلومین آدم بانک مرکزی بوده و زیر نظر مسئولین بانک مرکزی در بازار ارز دخالت کرده با این حال قوه قضائیه دلالان ارزی را اعدام و مدتی پس از آن اعلام کرده می خواهد به اتهام عراقچی نیز علنی رسیدگی کند و این کاشف از آن است که عراقچی از اعدام رهایی یافته و با یک مجازات سبک آزاد خواهد شد و سیف هرگز مجازات نخواهد شد هر چند سیف با اتخاذ تصمیاتی کشور را با بحران اقتصادی و ملت مظلوم ایران را با گرانی فلج نمود
نظرات شما
پیشخوان