تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

روایت هولناک یک زن از جامعه سومالی

کتاب «طلوع صحرا» شامل روایت یک زن آفریقایی از کشورش ۲۰ سال پس از فرار از آن روانه بازار کتاب شد.
 رویداد۲۴ نشر مروارید کتاب «طلوع سحرا» را به قلم واریس دیری و با ترجمه مریم سعادتمند روانه بازار کتاب کرد. واریس دیری، سخنگوی سازمان ملل برای مبارزه با فعالیت‌های غیر انسانی علیه دختران و فعال حقوق بشر در سال ۱۹۶۵ در خانواده‌ای سنتی و چادرنشین مسلمان در صحرای سومالی به دنیا آمد و در اولین کتابش به نام گل صحرا از داستان زندگی‌اش در این منطقه روایت کرد.

داستان زندگی او فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. از آزار‌های جسمانی خانواده‌اش در پنج سالگی و فرار از خانواده، در دوازده سالگی آن هم درست وقتی که می‌خواستند او را به عقد پیرمردی شصت‌ساله درآورند. او صحرای سوزان سومالی را به‌تن‌هایی و با پای برهنه و پیاده طی کرد و دست سرنوشت او را به لندن رساند. وقتی به‌عنوان یک کارگر ساده در لندن کار می‌کرد، عکاس معروفی او را کشف کرد و در نهایت یکی از مانکن‌های معروف دنیا شد، ولی همیشه رؤیای بازگشت به خانه و وطنش سومالی را در سر داشت.

در کتاب «طلوع صحرا» او روایت خودش از بازگشتش پس از ۲۰ سال به وطنش سومالی را بازگو می‌کند. سفری پرخطر و پر فراز و نشیب به قلب کشوری از هم پاشیده و در حال جنگ. واریس هرگز کشور و فرهنگی که از آن آمده بود را فراموش نکرد.

او در این کتاب سعی کرده است تا راهی برای یاری رساندن به زنان و کودکان وطنش بیابد.

این اثر را نشر مروارید با قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر کرده است.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سومالی ، زنان
نظرات شما
پیشخوان