تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷
مشاور سابق رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

استعفای من تبعیت از قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود

مشاور سابق رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: قانونی که مجلس تصویب کرده شامل ما هم می‌شود که برای تبعیت از آن، استعفای خود را تقدیم نهاد ریاست جمهوری کردیم.
استعفای من تبعیت از قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود
رویداد۲۴ «سید رضا اکرمی»، مشاور سابق رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در مورد اجرایی شدن قانون منع بکار گیری بازنشستگان و استعفای خود بیان کرد: این قانونی که توسط مجلس تصویب شده شامل ما هم می‌شود که برای قبول و تبعیت از این قانون، استعفای خود را تقدیم نهاد ریاست جمهوری کردیم.

وی در ادامه افزود: نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند که میدان را برای افرادی که بستر برای ترقی و رشد آن‌ها وجود دارد، فراهم کنند.

وی در پاسخ به انتقادات اخیر مبنی بر دوباره روی کار آمدن بازنشستگان در قالب مشاور توضیح داد: باید همه جانبه به قانون توجه کرد. یک بعد این قانون گرفتن پست و جایگاه است که برای بازنشستگان ممنوع شده و بعد دیگر آن استفاده ساعتی از افراد بازنشسته است. قانون وضع شده اجازه می‌دهد که از افراد بازنشسته در صورت نداشتن پست به صورت ساعتی از آن‌ها استفاده شود. به عنوان مثال زمانی رئیس شورای فرهنگی با پست و جایگاه ویژه بودم، اما در حال حاضر تنها می‌توانم در قالب امام جماعت، مسجدی را اداره کنم.

اکرمی در مورد استفاده موثر از بازنشستگان تصریح کرد: "خدا گر ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری" اگر کسی به دنبال کار و بهره رسانی باشد بستر برای استفاده از این افراد وجود دارد و می‌توان در قالب مشاور و به صورت ساعتی، خدمات رسانی کنند.

مشاور سابق رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: افرادی که اهل کار و قلم، هنر، حرفه و مهارت هستند از وجود خود استفاده می‌کنند نظام هم باید از وجود چنین افرادی بهره کافی را ببرد. شنیده ام در کانادا از همه افرادی که از کار مقرر خود بازنشسته می‌شوند ساعاتی را می‌توانند در تعاونی‌ها و امور عام المنفعه کار کنند.

اکرمی در مورد فعالیت‌های بعد از بازنشستگی خود تشریح کرد: طلبه و نویسنده بوده ام و بعد از بازنشستگی هم قصد ادامه این مسیر را دارم.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان