تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

طرح سوال از رئیس مجلس از نصاب افتاد

یک عضو هیأت رئیسه مجلس عنوان کرد که امضای نمایندگان مجلس برای سوال از علی لاریجانی از نصاب افتاده است.

طرح سوال از رئیس مجلس از نصاب افتاد

رویداد۲۴ علی اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره درخواست تعدادی از نمایندگان از رئیس مجلس به دلیل ارجاع دو لایحه پالرمو و پولشویی به مجمع تشخیص مصلحت نظام، بدون بررسی مجدد گفت: اگر ۲۵ تن از نمایندگان مجلس نسبت به وظایف رئیس مجلس که طبق آیین نامه به او محول شده است، ایرادی وارد کنند، می‌توانند درخواست اعتراض خود را به کمیسیون آیین نامه اعلام کنند و کمیسیون در این باره اظهار نظر می‌کند.

وی در ادامه افزود: درخواست سوال از آقای لاریجانی ۲۷ امضا داشته، ولی در حال حاضر به ۲۰ امضا کاهش پیدا کرده و چون از نصاب افتاده است، دیگر قابل بررسی نیست.

یوسف نژاد درباره علت اینکه لاریجانی دو لایحه پولشویی و پالرمو را بدون ارجاع به کمیسیون و بررسی در صحن به مجمع تشخیص ارسال کرده است، اظهار داشت: این از اختیاراتی است که نمایندگان با رأی‌گیری به رئیس و هیأت رئیسه مجلس می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آیین نامه چنین حقی به آقای لاریجانی داده است، تأکید کرد: بله. اگر در موضوعی ابهامی وجود داشته باشد، رئیس مجلس می‌تواند به کمیسیون ارجاع دهد.

عضو هیات رییسه مجلس درباره این اقدام نمایندگان گفت: این کار از حقوق نماینده است، ممکن است نماینده‌ای چنین تشخیصی داشته باشد و جز او به کسی ربطی ندارد.

گفتنی است امروز حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس عنوان کرده بود ۲۷ تن از نمایندگان، طی نامه‌ای خواستار استیضاح علی لاریجانی شده‌اند. بر اساس آنچه در متن این نامه آمده است، آن‌ها ارسال لوایح پولشویی پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون بررسی مجدد در صحن را مغایر اصل ۱۱۲ قانون اساسی و ۲۰۰ آیین نامه داخلی مجلس می‌دانند و با استناد به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس، خواستار پاسخگویی لاریجانی در این باره شده‌اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان