تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷
توقف صادرات گاز و قطع برق در عراق؛

صادرات گاز ایران به عراق متوقف شد

به دلیل تعمیر خط لوله انتقال گاز ایران به عراق که در زلزله روزهای اخیر آسیب دیده است، صادرات گاز به عراق از روز سه شنبه برای مدت چند روز متوقف شده است.

صادرات گاز ایران به عراق متوقف شد

 

رویداد۲۴ عراق برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق خود به شدت به گاز ایران احتیاج دارد.

به گفته وزارت برق عراق، قطع صادرات گاز ایران شبکه برق عراق را از ۲۵۰۰ مگاوات برق محروم می‌کند.

مقامات ایرانی به وزارت برق بغداد اطلاع داده اند که ارسال گاز در طی چند روز آینده پس از انجام تعمیرات خط لوله ازسر گرفته خواهد شد.

این خط لوله گاز مورد نیاز چند نیزوگاه اصلی عراق از جمله دو نیزوگاه در شرق بغداد و یک نیروگاه‌در شرق استان دیاله در نزدیکی مرز ایران را تامین می‌کند.

وزارت نفت عراق گفته سوخت مورد نیاز این‌نیروگاه‌ها را تامین خواهد کرد. اما ممکن است در نتیجه توقف صادرات گاز ایران مواردی از قطعی برق در این استان‌ها رخ بدهد.

ایران که دارای ذخایر عظیم گازی و نفتی است، همچنین مقادیر کمی گاز به ترکیه صادر می‌کند، اما با افزایش مصرف داخلی حفظ روند صادرات گاز ایران با دشواری مواجه شده است.

دولت آمریکا گفته عراق می‌تواند تا زمانی که پول گاز وارداتی از ایران را به دلار نپردازد، می‌تواند تا ۴۵ روز به خرید گاز از این کشور ادامه دهد.

مقامات عراقی گفته اند، به دنبال تمدید معافیت‌ها از تحریم‌های ایران هستند، زیرا به زمان بیشتری برای یافتن منابع جایگزین تامین انرژی نیاز دارند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سوخت ، نیروگاه ، گاز ، برق
نظرات شما
پیشخوان