تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷
رئیس فدراسیون فوتبال باید داوطلبانه کناره‌گیری کند!

استعفای تاج؛ تنها راه فرار فوتبال ایران از تعلیق

اگر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به هر روش دیگری به غیر از استعفا از این فدراسیون کنار برود ممکن است بار دیگر خطر تعلیق فوتبال ایران را تهدید کند.
استعفای تاج؛ تنها راه فرار فوتبال ایران از تعلیق
رویداد۲۴ قانون منع به کارگیری بازنشستگان از روز ۲۶ آبان ماه اجرایی شد و بازنشستگان در نهایت باید تا روز ۱۵ آذر ماه صندلی‌های خود را ترک کنند.

با این حال با توجه به مستثنی شدن فدراسیون فوتبال از این قانون، هرگونه تلاش برای برکناری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال به نوعی دخالت دولت در ورزش محسوب شده و باعث تعلیق فدراسیون فوتبال ایران می‌شود؛ موضوعی که کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای. اف. سی) در بیانیه‌ای تند به آن اشاره کرد.

با وجود آنکه بسیاری از مسئولان ورزش کشور می‌گویند مستثنی شدن فوتبال به خاطر اساسنامه منحصربفرد آن است و به همین دلیل رئیس بازنشسته آن تاکنون برکنار نشده، اما مسئولان بازنشسته باشگاه پرسپولیس نیز برای خالی نکردن صندلی خود به عدم تغییر رئیس فدراسیون فوتبال اشاره می‌کنند.

این در حالی است که از منظر بسیاری از کارشناسان و مسئولان؛ تمامی افرادی که فدراسیون یا باشگاه آن‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، باید شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان شوند.

بسیاری دیگر اعتقاد دارند تنها راهی که برای فوتبال ایران خطر ایجاد نمی‌کند، استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال ایران است.

استعفای تاج به نوعی می‌تواند فوتبال ایران را از خطر تعلیق نجات دهد. البته همه این مسائل بستگی به نظر رئیس فدراسیون فوتبال دارد و تا زمانی که او قصد استعفا نداشته باشد، می‌تواند به کارش در فدراسیون ادامه دهد و هر گونه برکناری وی ممکن است برای فوتبال ایران گران تمام شود.

غلامرضا رفیعی حقوقدان بین‌المللی ورزش در رابطه با اینکه آیا ممکن است استعفای مهدی تاج به فوتبال ضربه بزند یا خیر اظهار داشت: اگر مهدی تاج مانند هر فرد دیگری به طور داوطلبانه بخواهد از فدراسیون فوتبال برود، این موضوع هیچ آثار و تبعاتی نخواهد داشت. البته بهتر است که وی به فیفا هم نامه‌ای نوشته و آن‌ها را از استعفای داوطلبانه خود مطلع کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر مهدی تاج نخواهد استعفا دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: آن زمان دیگر همان بحث دخالت مطرح می‌شود و ممکن است فوتبال ما با مشکل روبه‌رو شود، اما فیفا هیچ کس را مجبور نمی‌کند که در سمتش ادامه فعالیت دهد.

این در حالی است که روز پانزدهم آذر ماه روز سرنوشت سازی برای ورزش کشور است چرا که از ۱۲ فدراسیونی که روسای آن‌ها بازنشسته محسوب می‌شوند، تاکنون هفت رئیس فدراسیون کنار رفته اند، ولی هنوز شرایط مدیریت پنج فدراسیون باقی مانده مشخص نیست.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان