تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷
محسن هاشمی:

مدیریت شهری دشوار است/ به دلیل تورم ممکن است آخر سال با مشکلات عمده‌ای مواجه شویم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از بلاتکلیفی ارز داده شده در امور حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌ها و همچنین افزایش هزینه‌های شهرداری‌ها، در عین حال بر لزوم برخورداری از درآمدی پایدار در شهرداری‌ها جهت مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد.

محسن هاشمی شامگاه پنجشنبه 8 آذر در شصت و دومین نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و شهرهای مراکز استان‌ها در همدان، اظهار کرد: در همدان با هم افزایی و همکاری، فضایی ایجاد شده که همه به فکر توسعه شهر هستند که در تهران کمتر این جو دیده می‌شود.

وی از ۸ هزار شهید همدان یاد کرد و گفت: امیدواریم ۱۸۰۰ جاذبه گردشگری همدان بتواند سرمایه عظیمی برای توسعه و عمران همدان شود و با کمک دولت، مجلس و دست‌اندرکاران برای همدان اتفاقات خوبی افتد.

هاشمی با اشاره به روز مجلس، عنوان کرد: مجلس تا ۲۰ سال پیش تنها نماد مردم سالاری کشور بود اما امروز شوراهای شهر و روستا در بیش از ۱۲۰۰ شهر و روستا به عنوان بزرگترین نماد مردم سالاری دینی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری وضعیت خطیر و دشواری است و چالش های همزاد مدیریت شهری مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده که با هم افزایی و همفکری باید از آنها عبور کنیم که آخرین آنها، منع استفاده از بازنشسته‌ها است و پس از آن لایحه ارزش افزوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مجمع مشورتی شوراها با بیان اینکه ارزش افزوده با تبدیل شدن به مالیات، منابع درآمدی شهرداری‌ها را از بین می‌برد، تاکید کرد: اگر ارزش افزوده محقق شود اما در بودجه های سالانه به آن ترتیب نیاید، شوراها و شهرداری ها از درآمد پایدار محروم خواهند شد.

هاشمی گفت: اگر در مجلس قوانین محکمی را در اختیار شهرداری ها قرار دهند که بتواند درآمد پایداری را ایجاد کند، مدیریت یکپارچه شهری را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: مشکلی که امکان دارد در اواخر امسال با آن برخورد کنیم، تورم لجام گسیخته است که بعد از اتفاقات اقتصادی ممکن است برای شهرداری ها حادث شود و هزینه‌های ما را بالا برده است. بلاتکلیفی ارز داده شده در امور حمل و نقل ریلی و حتی اتوبوس از مسائلی است که هزینه‌های شهرداری‌ها را بالا می‌برد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب انتظارات مضاعفی از شهرها وجود دارد که باید با مدیریت از آن عبور کرد. در شرایط حساس کنونی ظرفیت جامعه سرریز شده و اقدامات تعدیل نیرویی نیز باید اصلاح شود.

هاشمی ادامه داد: این اولین بار نیست که کشور با مشکلات مواجه است و این مسائل بحرانی را دنبال می کند بلکه همیشه بوده و امیدواریم بتوانیم از این چالش ها نیز عبور کنیم که البته ساده نیست.

رئیس شورای شهر تهران خطاب به شهرداران و اعضای شوراهای شهر گفت: اولویت همیشه ما باید خدمات رسانی و ایجاد فضای سبز و بعد صیانت از مسائل، سلامت و ورزش همگانی باشد.

نظرات شما
پیشخوان