تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

بطحائی: صدای نسل نوجوان شنیده نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مهترین عوامل تهدید کننده گفت وگوی بین نسلی، گسترش بی‌حد و حصر فضای مجازی است گفت: مهمترین عامل گفت‌وگوی بین نسلی این است که صدای نوجوانان باید شنیده شود.
بطحائی: صدای نسل نوجوان شنیده نمی‌شود
رویداد۲۴ سیدمحمد بطحایی در نشست گفت‌وگوی بین نسلی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه امروز و در این نشست دغدغه‌های دانش آموزان را شنیدم که بسیار عالمانه بود گفت: شاید هیچ زمانی مثل امروز نیازمند یک فضای گفتمانی بین نسلی نبوده‌ایم.

وی افزود: هدف از گفت: وگوی بین نسلی به معنای الگوپذیری صرف نیست و نباید به این معنا باشد که حتما باید نوع رفتار و گفت: وگوی شما همانند پدرانتان باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پشتوانه فرهنگی غنی و دیرینه که می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد اظهار کرد: موانعی در پیش رو وجود دارد که باعث می‌شود گفتگو شکل نگیرد. به عنوان مثال سن ازدواج بالاتر رفته و اختلاف سنی میان والدین و فرزندان زیاد شده و آمار خانوار تک فرزندی بالا رفته است.

بطحایی ادامه داد: پدر خانواده همه انرژی‌اش را برای تامین معاش و افزایش رفاه و آسایش خانواده‌اش می‌گذارد و این هم از موانع است. از مهترین عوامل تهدید کننده گفت: وگوی بین نسلی، گسترش بی‌حد و حصر فضای مجازی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین عامل گفت‌وگوی بین نسلی این است که صدای نوجوانان باید شنیده شود تاکید کرد: اکنون این گونه نیست و درک ما از فرزندانمان درک درستی نیست. درک نوجوانان هم از والدینشان با واقعیت فاصله دارد. با گفت: وگو می‌توان این درک متقابل را افزایش داد.

وی افزود: هدف از آموزش دانش آموز فقط حافظه محوری نیست. آنقدر حجم و محتوای آموزشی را بالا برده‌ایم که جایی برای افزایش مهارت‌های ارتباطی در سبد یادگیری دانش آموزان باقی نمانده است.

بطحایی با بیان اینکه واجبتر از لگاریتم و هندسه مسائل دیگری برای دانش آموزان مطرح است و باید نیاز‌های آنان دیده شود عنوان کرد: رئیس جمهور در زنگ مهر امسال از دانش آموزان خواست که کتب درسی را نقد کنند. باید این نقد‌ها شنیده شود. ما پلتفورم "سینا" را راه اندازی کردیم که والدین و دانش آموزان بتدریج عضو آن می‌شوند. از مسئول این پلتفورم می‌خواهم امکان گفت: وگوی بین نسلی را هم در این تلویزیون تعاملی فراهم کند.

وی در پایان از اجرای طرح سفیر محیط زیست در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدوارم این گفتگو‌ها توسعه یابد و نتیجه آن افزایش درک متقابل باشد و به اهداف متعالی دست یابیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان