تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
کسری غفوری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

میراث‌دار ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی هستیم/ سنوات پرسنل بازنشسته گروه ملی فولاد به زودی پرداخت می‌شود

مدیرعامل گروه ملی فولاد خوزستان می‌گوید که فعلا به دلیل عدم بودجه کافی توانایی پرداخت سنوات بازنشستگان سال ۹۵ و ۹۶ این کارخانه را ندارد و در ماه آینده نیز حقوق عقب مانده پرستل پرداخت خواهد شد.
فعلا توانایی پرداخت سنوات بازنشسته فولاد را نداریم/ ماه آینده حقوق معوقه پرداخت می‌شود/ ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم/ گروه ملی فولاد را به جای بدهی امیرمنصور آریا به بانک ملی دادند
رویداد۲۴ چندی پیش شرکت ملی فولاد با مشکلات بسیار به بانک ملی واگذار شد و کسری غفوری نیز به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. از ۵ خط تولید کارخانه ۲ خط به تازگی راه افتاده است. حقوق کارگران همانند سابق چندماه به تعویق افتاده است و پرسنل آن این روزها در اعتصاب هستند و پیگیر حل مشکلات خود هستند. غفوری مدیرعامل گروه ملی فولاد خوزستان درباره شرایط کنونی شرکت با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او معتقد است مدیریت مجموعه در حال حاضر مشغول حل مشکلاتی است که از پیش بر شرکت آوار شده‌اند.
 
از کسری غفوری مدیرعامل گروه ملی فولاد خوزستان درباره نارضایتی‌های اخیر کارگران این کارخانه سوال پرسیدیم. او به رویداد۲۴ می‌گوید: با اشاره به اعتصاب و نارضایتی‌های اخیر کارگران این کارخانه، می‌گوید: اعتصابات و اعتراضاتی که مدتی است شکل گرفته، هیچ‌کدام اعتراض به مدیریت کارخانه نبوده است. کارگران و پرسنل کارخانه نگران این موضوع هستند که خطوط تولید کارخانه‌های راه‌اندازی نشود. در حال حاضر بعد از دوسال دو خط را راه‌اندازی کرده‌ایم. من ۵ ماه است که مدیریت کارخانه را برعهده گرفته‌ام و به محض ورودم دو خط را را‌ه اندازی کردیم.
 
۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم

غفوری گفته در حال حاضر تولید میلگرد و لوله بدون درز را انجام می‌دهیم. با توجه به اینکه گروه ملی میراث‌دار ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی است با این حال طبق دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت مجبور هستیم ۷۵ درصد محصولاتمان را در بورس به فروش برسانیم و ۲۵ درصد آن را به صورت آزاد به فروش برسانیم.
 
مدیرعامل گروه ملی فولاد خوزستان می‌گوید در سال‌های گذشته حجم بالای نیروی انسانی به گروه ملی آمدند به همین دلیل شرکت ۵۰ درصد نیروی مازاد دارد لذا در این شرایط اینکه بخواهیم ۷۵ درصد از تولیداتمان را در بورس به فروش برسانیم، برایمان توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل تلاش کردیم محصولاتمان را به صورت آزاد به فروش برسانیم. خوشبختانه ۱۰ روز قبل این مجوز از سوی معاونت وزارت صنعت و معدن صادر شد که بتوانیم فروش محصولاتمان را به صورت آزاد انجام دهیم.

او با بیان اینکه زمانی که مدیریت گروه ملی فولاد خوزستان را برعهده گرفتم پرسنل کارخانه ۴ ماه حقوق عقب افتاده داشتند، گفت: پیش از این پرسنل پیمانکاری شرکت، ۸ ماه حقوق عقب مانده داشتند، اما به لطف خدا امروز حقوق آن‌ها را پرداخت کردیم. اکنون تنها بخشی از این پرسنل یک ماه حقوق عقب مانده دارند و بخش دیگری از کارگران کارخانه دو ماه حقوق معوقه دارند که حقوق یک ماه آن‌ها نیز تا دو سه روز آینده پرداخت می‌شود و باقی مانده حقوقشان نیز در آخر ماه به صورت کامل پرداخت می‌شود.
 
غفوری می‌گوید با توجه به اینکه گروه ملی فولاد جریان نقدینگی زیادی ندارد، باید بتوانیم از طریق فروش محصولاتمان خط‌های دیگر کارخانه را راه‌اندازی کنیم. اکنون در حال بررسی هستیم و در روز‌های آینده مشخص می‌شود که خط تولید تیر آهن را راه بیاندازیم یا خط کلافمان را. اما یقینا خط سوم (چه تیر آهن چه کلاف) در روز‌های آینده راه اندازی خواهد شد.
 
گروه ملی فولاد را به جای بدهی امیرمنصور آریا به بانک ملی دادند

غفوری با اشاره به نحوه واگذاری شرکت ملی فولاد خوزستان به بانک ملی گفت: گروه امیر منصور آریا بدهی کلانی به بانک ملی داشت و تصمیم گرفتند به جای بدهی، کارخانه گروه ملی به بانک ملی داده شود. بانک ملی نیز در این شرایط کارخانه را گرفته است. 
 
او گفته یکی دیگر از مسائلی که باعث شد تجمعات اعتراضی صورت بگیرد، این بود که در سال ۹۶ و در دوران مدیریت گذشته، حدودا ۱۵۰ نفر از پرسنل بازنشسته می‌شوند اما سنوات آن‌ها پرداخت نمی‌شود و اکنون پیگیر آن سنوات هستم که مبلغ آن حدود ۲۷ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه تمام نقدینگی من در کارخانه ۱۰۸ میلیارد تومان است (که آن‌هم بابت تامین مواد اولیه داده‌اند)، فعلا توانایی پرداخت سنوات پرسنل بازنشسته سال ۹۵ و ۹۶ را نداریم اما در حال رایزنی هستیم. هفته گذشته در جلسه‌ای که با مدیران بانک ملی داشتیم، موضوع را مطرح کردیم تا ان‌شاءلله بتوانیم سنوات پرسنل بازنشسته را پرداخت کنیم.

غفوری گفته من همواره در مجموعه فولاد حضور داشتم و مدیریت بخش‌هایی را برعهده داشتم و با توجه به اینکه شناخت خوبی نسبت به سایرمجموعه‌ها داشتم به عنوان مدیرعامل انتخاب شدم. اکنون نزدیک به ۳ هزار نیرو در گروه ملی فولاد خوزستان داریم که می‌توان گفت ۵۰ درصد از این نیروها، به واسطه اینکه توقف خطوط فعال نیستند و نیرو‌های مازاد به شمار می‌روند. به امید خدا با توجه به برنامه‌هایی که داریم، امیدواریم این ۵ خط را راه‌اندازی کنیم و همه پرسنل مشغول به کار شوند.

مدیرعامل گروه ملی فولاد خوزستان با اشاره به آخرین روند اعتصابات، گفت: معترضان بخشی از بازنشسته‌ها هستند که مطالبه سنوات خود را دارند و طبیعتا برخی از پرسنل نیز به واسطه حقوق عقب افتاده خود مطالبه به حقی داشتند. ما اگر بتوانیم مواد اولیه را تامین کنیم، به زودی کارخانه خط سوم راه‌اندازی می‌شود و مشکلات حل خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان