تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
قرائی مقدم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ بررسی کرد؛

چرا پسران ایرانی حاضر به ازدواج با دخترانی که با آن‌ها رابطه داشته‌اند، نیستند؟

قرایی مقدم کارشناس اجتماعی می‌گوید مهمترین دلیل طلاق در یکسال اول زندگی، مسائل جنسی و مقایسه روابط قبل و بعد از ازدواج است که باعث ایجاد نوعی سرخوردگی و تنش میان زوجین می‌شود.

چرا پسران ایرانی حاضر به ازدواج با دخترانی که با آن‌ها رابطه جنسی داشته‌اند، نیستند؟

 رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: «براساس آمار سازمان ثبت احوال بیشترین طلاق مربوط به ازدواج هایی است که کمتر از یک سال از عمر آنها گذشته است.» این خبری بود که روز گذشته از سوی سازمان ثبت احوال منتشر شد، خبری کوتاه، پراهمیت و البته غم‌انگیز که جای تامل بسیاری دارد.

سیر صعودی طلاق همواره یکی از معظلات کشور بوده است. ازدواج‌هایی که با هزار و یک امید شکل گرفته اما حتی یکسال هم دوام نداشته است! شاید همین طلاق‌های گسترده و زودهنگام باشد که باعث شده آمار سن ازدواج بالا برود و دختران و پسران از اینکه بخواهند ازدواج کنند هراس داشته باشند. هرچند که مسائل دیگری از جمله شرایط اقتصادی، دستیابی راحت به رابطه جنسی، مسائلی همچون شغل و مسکن مناسب دلیلی است که نه تنها سن ازدواج بالا برود، بلکه ازدواج‌هایی که صورت می‌گیرد را هم به سمت و سوی طلاق سوق دهد.

متاسفانه ازدواج‌ها از روی عقل و منطق صورت نمی‌گیرد

قرايي مقدم كارشناس اجتماعى در گفت‌وگو با رويداد٢٤ به آمار اعلام شده مبنى بر افزايش امار طلاق در يكسال اول زندگى اشاره می‌کند و می‌گوید: تحقيقات بسيارى در اين زمينه انجام داده‌ام در و ٢٠ سال قبل اين موضوع را متذكر شده بودم. سال گذشته محققان انگلستانی سال گذشته بر مبنای یک پژوهش اعلام كردند كه سه تا چهار سال اول زندگى كه دوران بحران است، بعد از آن زندگى وارد آرامش مي‌شود كه به آن درياى آرامش مطرح ميشود. ما ٢٠ سال قبل این موضوع را اعلام كرديم و گفتیم ٥ سال اول زندگى خطرناك‌ترين دوران است.

قرايى مقدم ادامه داد: عموما ازدواج هايى كه از روى عقل منطق صورت نمي‌گيرد يا ازطريق ارتباط هاى مجازى و غيره صورت مي‌گيرد به مشکل برخواهد خورد زیرا مسئله مسئوليت‌پذيرى بسيار ضعيف است و دختران و پسران ما هيچ دركى از مسئوليت ندارند كه این موضوع باعث ايجاد مشكل در زندگى مشترك مي‌شود.

کارشناسان در معایب ازدواج در سن پایین گفته‌اند ازدواج‌هایی که در سنین پایین انجام می شوند، بیشتر از سایر ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود. ضمن اینکه این افراد از رابطه جنسی خود رضایت ندارند. از معایب دیگر نیز گفته‌اند آنهایی که زودتر ازدواج می‌کنند بیشتر مورد خشونت همسر و یا نزدیکان قرار دارند.

آمار طلاق میان کسانی که دوران نامزدی را طی نکرده‌اند، بیشتر بوده است

قرائی مقدم معتقد است دوران نامزدى بايد حتما ميان دختر و پسر به مدت يكسال طى شود، او گفته بر اساس تحقيقات ما به هر ميزان كه دوره نامزدى بيشتر باشد بهتر است. كمتر از يكسال شناخت كامل نمي‌شود و بيشتر از يكسال هم مسائل جنسى ممكن است مشكلاتى را ايجاد كند. ولى كسانى كه دوره نامزدى را طى نكردند طلاق در آنها بيشتر بوده است.

۹۶ درصد پسران حاضر به ازدواج با دخترانی که با آن‌ها رابطه جنسی داشته‌اند نیستند

قرايى مقدم با اشاره به اينكه عدم تفاهم فرهنگى، عدم تناسب سنى، افزايش ميزان خواسته‌هاى دختران، خودسرانه عمل كردن طرفين باعث ايجاد طلاق مي‌شود، تصريح كرد: ما متاسفانه طلاق ٢٤ ساعته هم داشته‌ايم، ازدواج صورت گرفته و بعد از ٢٤ ساعت طلاق رخ داده است. تحقيقاتى در كرج روى ١٥٠ دختر و ١٥٠ پسر كه با هم دوست بودند و رابطه جنسى داشتند انجام داديم، از تمامى آن پسرها سوال كرديم كه آيا حاضر هستيد با اين دختران ازدواج كنيد؟ ۹۶ درصد از آنها گفتند نه، مگر عقلمان را از دست داده‌ايم! ٤ درصد از آنها نيز گفتند بايد فكركنيم.

این کارشناس اجتماعی گفته از دختران خواهش مي‌كنم در روابطشان جانب احتياط را رعايت كنند و بدانند كه اگر رابطه جنسى برقرار كردند آن رابطه به ازدواج ختم نمي‌شود.

روابط نامتعارف پیش از ازدواج مهمترین عامل طلاق‌های زودهنگام

قرايي مقدم ادامه داد: بسيارى از دختران به من مي‌گفتند ما مي‌ترسيديم كه او را از دست بدهيم به همين دليل رابطه جنسى را برقرار كرديم، من به آنها گفتم كه شما همان زمان كه اجازه ايجاد رابطه جنسى را داديد، او را از دست داديد. يكى از مهمترين عواملى كه باعث طلاق مي‌شود روابط ناصحيح قبل از ازدواج است.

برای مردان ایرانی بکارت دختران اهمیت زیادی دارد

این کارشناس اجتماعی می‌گوید: اكثر دختران و پسران، زمانى كه ازدواج مي‌كنند روابط جنسى خودشان با همسرشان را با دوست دختر و دوست پسر خود مقايسه مي‌كنند و زمانى كه آن لذتى كه بايد را دريافت نمي‌كنند، رابطه به سمت طلاق و تنش مي‌روند. اين حقيقت را بايد بپذيريم كه در جامعه ما دختر بودن و داشتن بكارت اهميت بسيارى براى مردان دارد و مردان همواره در ذهنشان اين موضوع مطرح مي‌شود كه همسر من در گذشته همخوابى ديگرى داشته است و به همين دليل برخلاف ظاهر، بكارت برايشان اهميت بالايى دارد.

قرائی مقدم با بیان اینکه دختران و پسران پیش از ازدواج حتما از مشاور کمک بگیرند، خاطرنشان کرد: زمانی که دختر و پسر هیچ شناخت و آگاهی از هم ندارند، طبیعی است که مشکلات حادی ایجاد می‌شود. عوامل متعدد دیگری مانند مسائل اقتصادی، بیماری‌های خاص، اعتیاد، شغل، مسکن و... در انتخاب و ازدواج نادرست دخیل است به همین دلیل است که می‌گوییم دوران نامزدی حتما باید وجود داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
6
28
کسی که با دوست دختر خودش ازدواج نکنه با دوست دختر یکی دیگه ازدواج میکنه.حقش هم هست
Raha
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
2
12
ببخشید چرا پسر ها بادوست دختر خود ازدواج نمیکنن
کوروش آریایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
3
22
چنین مردانی که در ایران و کشورهای عقب افتاده خاورمیانه یافت می شوند بسیار کثیف هستند در حالیکه خودشان با هزار دختر رابطه جنسی برقرار می کنند در اخر دنبال دختران باکره می گردند اگر دختری رابطه جنسی را قبول کند یعنی عاشقانه ان پسر را دوست دارد و میخواهد با او بماند ولی این مردان پست سیرت ایرانی مانند جوامع اروپایی حقوق برابر برای زنان قائل نیستند خودشان با اینکه قلب هزاران دختر را شکنسته اند در اخر دنبال دختری می گردند که با هیچ کس رابطه نداشته است
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
جامعه اروپایی اولا فرق داره ، دوما امروزه تو جامعه اروپایی چیزی زیادی به اسم ازدواج وجود ندارد

سوم انگه بین عشق و عقل باید فرق گذاشت

بعدش هم در کشورهای اروپایی نیز با افرادی که قبلا رابطه جنسی داشته اند ازدواج نمی کنند ، چرا چون سوء زن هست و ربطی به عقب ماندگی و یا پیشرفت ندارد

سوء زن هم در غرب هم در شرق هست و هیچکدام ننی خواهند با کسی ازدواج کنند که بعدا احتمال خیانت ازش وجود داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
4
راست میگه طرف باید مردی که قبلا رابطه جنسی داشته باید یکی رو مثل خودش بگیره نه که دنبال دختر خوب باشه همه چیز باید برابر باشه چون که خداوند مارو انسان افریده پس هیچ فرقی بین زن مرد نیست هردو انسانن
مگه آدم چقدر عمر میکنه که همونو بخوادزندگیشو با فکر کردن به این چیزایی ارزش هدر بده .یادتون باشه ما انسانیمممم انسان
نظرات شما
پیشخوان