تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

ناوشکن جدید رادارگریز ایران چه پیامی برای آمریکا دارد؟/ چالش جدید ایران در منطقه؟

روز شنبه، ایران یک فروند ناوشکن(سهند) جدید رادارگریز را به ناوگان خود افزود تا از این ناوشکن و فناوری رادارگریزش در منطقه تنگه هرمز استفاده کند که چالش جدیدی برای آمریکا تلقی می شود.

رویداد۲۴ در ادامه این مطلب آمده است: تلویزیون ایران اعلام کرده که این ناوشکن از امکاناتی مانند عرشه دارای قابلیت فرود بالگرد، اژدرافکن، توپخانه ضدهوایی و ضد کشتی، موشک های سطح به سطح و سطح به دریا و تجهیزات جنگ الکترونیک برخوردار است.

به آب انداختن این ناوشکن به معنای چالش جدیدی برای ناوگان آمریکا در منطقه است که از آخرین دستاوردهای فناوری بهره می برد. در ماه اکتبر ارتش ایران اعلام کرد برد موشک های بالیستیک زمین به دریای خود را تا ۷۰۰ کیلومتر ترقی داده است و قادر است هر گونه کشتی و شناوری را هدف قرار دهد.

در حالی که تنش ها میان نیروی دریایی ایران و ناوگان آمریکا کاهش چشمگیر داشته است، پیشرفت های اخیر ایران خطری جدی برای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس به حساب می آید.

فرمانده ستاد مرکزی نیروی دریایی آمریکا، جاشوا فری در بیانیه ای اعلام کرده است که "ما تعهد خود به تامین و ترویج ثبات و امنیت در این منطقه را حفظ می کنیم و با متحدانمان برای اطمینان از آزادی حرکت و تجارت در آبهای آزاد همکاری می کنیم. ما از همه حاضران در منطقه می خواهیم که از عرف، معیار و قوانین بین المللی پیروی کنند".

حتی اگر ناوشکن سهند تبدیل به محرک اصلی تنش میان ایران و آمریکا نشود، نمایش موفقیت آمیز توانایی رادارگریزی آن، چالشی برای ناوگان آمریکا خواهد بود. به هر حال طبق گزارش ها، ناو رادارگریز یو اس اس زوموالت آمریکا که در منطقه حضور دارد، در میان این کلاس از ناوها، دارای کمترین قابلیت رادارگریزی محسوب می شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان